Friday, April 16, 2010

♥ Part two ♥


oke part two dah ada~!! yuhuuuu...~!! untuk part two ni missyani xmo la ckp banyak kan~!!!
just nk showing all the pixxa yg sempat missyani ambil~!! uits penat jugak tp bila dah sonok semua penat xrasa sgt~!!!





Denpasar, airport bali..dokat jer ngan laut






Bali sgt cantik...Massyaallah..indah sungguh ciptaanMu...~!! aku bertuah kerana sempat merasai semua ciptaanMu Ya Allah~!! AMIN...~!! mood : ( sgt bersyukur diberi peluang ini ....)~!!
Tanah Lot,Bali
Tanah Lot , Bali
Tanah Lot, Bali....pura

hehehe...dr study case missyani buat kan...Penduduk kat Bali rata² terlalu mendabakan diri terhadap agama & kepercayaan mereka~!! bunga kemboja merupakan bunga yang sangat suci bagi mereka~!!! dimana² tempat mesti ada tempat pemujaan mereka~! even di mall ,di kaki lima,di tangga mall sekalipun akan ada semua yang ada kaitan ngan kepercayaan mereka~!! penduduk bali yg beragama islam hanyala 10 % selebihnya adalah buddha not kristian oke~!!tp muka depa hampir sama jer ngan org² melayu~!! ala di bawah rumpun yang sama kan~!!


setiap rumah mereka mesti ada pura~!pura ni tempat mereka melakukan ritual mereka~! misyani pun xtau nak habak apa,,,beribadah atau perkataan apa yg sesuai~!! huhuhu..~! missyani terpegun sgt ngan senibina di sini~!!ye lah sebbnya mereka sgp habiskan duit untuk menyiapkan pura mereka~!! tempat yang paling suci untuk mereka~!! setiap kaum dan bangsa mempunyai adat dan kepercayaan masing² kan so kita mestilah hormat akan kepercayaan depa semua~!!

jom usha more pixxa on part 3

No comments: