Thursday, October 14, 2010

SEMUA ORANG SAYANGKAN IBU MASING-MASING..KAN KAN KAN




Sesungguhnya Syurga itu terletak di telapak kaki Ibu kan..!! sungguh mulia hati seorang yang bergelar Ibu...!!Ibu yg mengandungkan kita selama 9 bulan 10 hari, melahirkan kita walaupun terpaksa bertarung nyawa sendiri..!!


Saya syg umi sy!! Sungguh, Sumpah...!! Saya sgt hargainya..!! Dia lah bapa dan dialah juga ibu sy setelah ayah sy meninggal dunia..!! oh kehidupan kami sungguh perit saat tu!! Saya masih ingat hari kematian abah sy, semasa di Kota Bharu Medical Center ( KBMC ) sy kol kakak utk bgtau abah dah xder.! org 1st sy dgr suara yg menangis terjerit-jerit adalah Ibu saya..!! terduduk sy!!! sumpah, sy xtipu...!! saat tu mmg dah rasa kaki xberpijak di lantai...mmg sedih..org keliling cuma pandang je bila sy terduduk sorang-sorang di tepi kaki luar bilik..!!



Tapi ibu saya kuat , ibu saya tabah...!! Ibu xmakan xper..!! janji anak-anak makan..!! Ibu demam xper janji anak-anak sihat...!! Ibu penat xper janji anak-anak happy!! Ya Allah besar sungguh pengorbanan seorang Ibu..!!Alhamdulillah skrg sy dah habis study dan dah menjadi tanggungjawab utama saya utk membahagiakan hati ibu saya walaupun terpaksa bergolok gadai...!! Saya nak membahagiakan sisa-sisa hidup Ibu saya sebelum saya tidak sempat utk membahagiakan Ibu...!! Ibu saya dah tua..tp sy tetap akan membahagiakan dia..!! Dialah ratu hati saya!!


Tapi percayakan seorang anak masih xmampu utk menjaga kedua ibu bapa mereka sendiri..!! Bak kata pepatah Menjaga 10 ekor lembu lagi senang dari menjaga seorang anak perempuan!! Betul kan..!! zaman sekarang anak-anak dah akhir zaman..Sepak Ibu sendiri, bunuh, pukul mmg hari-hari boleh dengar...mmg anak derhaka!! " Ya Allah swt jauhakan aku dari berperangai seperti itu..."








seperti dalam gambar ini..!! Ibu sanggup berhujan semata-mata dan memberikan payung utk anaknya berteduh dari terkena hujan...!! Sungguh Muliakan hati seorang Ibu...!! Dia adalah ibu yg terbaik skali..!!


NOTA KAKI : wahai anak-anak yg berada jauh dr keluarga, seharusnya anda kol skrg ibu bapa anda..!! tanyakan khabar ibu anda..!! skrg ni kalau kol BF/GF tiap-tiap hari tp kalau nak kol Ibu seminggu skali sahaja..!! betul kan..!! betull ..ini kenyataan..!!

1 comment:

Bayu Kenangan said...

Ibu.... saat mendengar lagu allahyarham sudirman ayah dan ibu sayu dan sedih. hormati dan sayangilah sebelum dia menutup mata