Wednesday, January 5, 2011

273 : REMAJA , AKU DAN CERAMAH..?

ini entri keislaman



.salam.



euwww hujan kat luar still xmo berhenti.eh eh kena cakap elok² sebb nak buat n3 sivik mayat sikit.ngeh².macam poodahh tetiba jadi suci.aip Kerana Diriku sungguh berharga okeh.! cepoookk untuk diri sendiri.


Nak tanya korang la kan, agak²nya remaja zaman skrg ni dengar ke x ceramah agama, taskirah ataupun ceramah² yang berbentuk islamik.! lau tanya remaja kertu macam aku ni payah sikit la tapi lau p mengantor orang p dengar ceramah buleh haih, xda hal..tolong menolong katakan.Tapi nak singgah Im sorry [ bak kata amir raja lawak, dok mano mu leni amir ].. ? terok kan aku.Dush pukul sampai bengkak bibir cam justin bibir..haha


kawan baik aku, Sangkurakura ada ajak p dengar ceramah agama Tuan Guru Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat di Bandar Kota Bharu,Jumaat 2 minggu lepas.uh dalam hati aku " aik dah nak mampos agaknya, sebb dia bukan ketegori yg suka pergi dengar ceramah..! diulangi okeh, bukan dalam ketegori yg suka dengar ceramah.[ boh jangan dimaros aku ] kakaka.Sangkurakura bgtau dia pergi sana sebb anta adik dia tuesyen then alang² dah ada kat bandar KB terus jalan² sampaila ke tempat ceramah.Ok fine good.ko dah insaf enne, tapi aku xinsaf² jugekk!! haha!!


Tapi sejak adanya SOAL ASHRAF dekat Astro, aku jadi syok plak dengar ceramah. diaMayb sebb Ashraf muka manis sampai boleh semut dok hurung.alahai Ashraff..tergugat iman.Naseb aku bukan jenis sialan orang punyaaaa!! oke tabik spring dekat Ashraf sebb membuatkan aku ingin sahaja menonton Soal Ashraff walaupun tgk yang ulangan punyaaa....asraff mmg ada aura sendiri dan aku tengok dia sngt dekat dengan remaja mayb sebb dia masih muda lagi.kelassss


oke umi, saya suka dia tapi sy suka lebih dekat orang len...^___^


aku rasa Ashraf mendekatkan remaja dengan agama.Aku suka bila tgk tangan asraff bergerak²,haha.siap boleh tiru gaya dia lagi.Cool habes mamat ni.Manehh jer muka bila bercakap.muka berseri² macam pakai botox pencuci muka Safi Gold Rania.haha².Topik² yang dibincangkan plak mengenai Remaja.Sesuai la dengan aku walaupun aku dalam golongan remaja kertu .aipp jgn gelak weih.pukul kan..???


so korang pun kena tengok jugak sebb mmg sempoi habes.Ari² senyum manehh je bang asyraf ni.Sengaja tau...suke.[ tiba² dalam hati ada pokok kelapak ]


bila dah mencapai umur Remaja Kertu ni kan..mulalah fikir nak kawen.APAAAA...nak kawen.OFKOS bebeh.Nak kawen..! dok tengok kawen naik pelamin aku pun nak merasa, naik jugak tapi naik bergambar je la kan.haha.oke la..sedih ni..haha.


jgn dok kata aku gatal plak sebb aku suka tengok SEMANIS KURMA [ sipu² malu, nak nyorok dalam almari walaupun xbrapa nak muat ] haha.sukala weih lau bab nikah kawen ni.dulu masa kat USM masok kelas MUNAKAHAD.Paper ni pasal nikah kawen.Haha.Kelas ni selalu pergi.awal lagi pergi tau walaupun ada clash dengan paper lain.hhaha tapi dapat B+ jer seb lari dari soalan yg diberi dan tidak menyatakan hadis dan ayat Al-Quran.huhuhu.


jugak suka tengok Tangan Ustazah Bahyaah..kalut kehulur kehilir tapi tradmark dia.wah aku rasa seperti esok jugak nak kawen.Eh Mr Sugardaddy jom kawen.wakakaka.gedik aku ni!!!



hehe..masih lagi bab² nikah kawen sebb aku suka dengar Ustaz Azhar Idrus ceramah dalam Youtube.Ni kawan aku yg tolong promotekan.Haha.xcaya .Siap kena perli bagai.Siot jer...




percaya kan.Kawan aku perli aku dia cakap ' lau aku xmau dengar pun xper '



u know what i bengkak² hati i ni tau u bercakap sedemikian.I nak belajar u nanti i kawen i dah ada praktikal cuma tunggu nak buat tutor aje.Hahahaha..gila bapak sengal..i nek menengok video seperti sebb persedian untuk menjadi ISTERI MITHALI okej.Di ulangi Isteri Mitahli.hahaha..Best jugak layan video Ustaz Azhar Idrus sebb dia telus dalam ceramahnya.Bak kata kawan aku BERCAKAP CAM SISTEM DIRECT SELLING.hahaah




oke dah xder dah.Aku harap agar semua mendapat iktibar...yang baik itu datang dariNya dan yang buruk datang dari kita sendiri.1 tangan kita menuding kepada si dia tapi 9 lagi menuding ke arah kita.Renung². kanlah dan selamat beramal.




oke tamat.sekian terima kasih.






8 comments:

Miss Shizu said...

betol2..suka dengan imam muda acap kalau dia bg ceramah.cara dia tuh memang best.lagi sorg im nuri.sempoi abes la.baru remaja suka..=)

* MissYaniAbdullah * said...

@Miss Shizu


YEAH ADA PENYOKONG..TERBAEK..

TULA KAN..SUKA SANGAT DENGAN CARA PENYAMPAIAN DIA..SEMPOI HABES..DAN TAJUK2 SETIAP MINGGU SGT BEST

Zur@ZaRi said...

ceramah....
i like!!!!=))

* MissYaniAbdullah * said...

@Zur@ZaRi

I LIKE TOO

Breakerz said...

hahahah.. lawak entri nie..
ok maw layan ceramah.. =)

Encik MamaT said...

takde astro.. hehe... ceramah.. tazkirah.. majlis ilmu... kalau siapa yang gemar ilmu pasti akan pergi.. tak kira di tv.. atau di mushollah... tv 9.. tanyalah ustaz... hehe... halaqah... semanis kurma kureng sikit sebab jemput artis bukan2...

jom terjah entry baru
anak-saudaraku-dimasukkan-ke-hospital

* MissYaniAbdullah * said...

@Breakerz


HAHAHA..LAWAK KER BEB
ADEHH..HAHA...

JOM DENGAR CERAMAH SAMA3

* MissYaniAbdullah * said...

@Encik MamaT


XPER..BANYAK LAGI DEKAT TV..TP APA YG SY SENARAIKAN ITU YG SY SUKA..KIKIKIKI..