Sunday, January 1, 2012

DISINI KELATE, DISANA TERENGGANU DIMANA MANA KITA BERSAUDARA l PERLAWANAN PERSAHABATAN : KELANTAN vs TERENGGANU



Sebagai penutup tirai kepada tahun 2011 , sebuah perlawanan persahabatan antara Kelantan dengan Terengganu telah diadakan di Stadium Sultan Muhammad IV pada 31 Disember 2011 pada jam 8.45 malam sebagai persedian menghadapi musim hadapan.

Meskipun begitu perlawanan telah bermula sekitar jam 9 malam ekoran dari keadaan hujan yang lebat semenjak dari awal pagi lagi.

Walaupun keadaan hujan yang renyai dan kadang kadang lebat semenjak dari awal pagi , ternyata ianya tidak mematahkan semangat penyokong kedua dua pasukan malah penyokong tetap memenuhi stadium walaupun sedkit .

Namun , SSMIV ternyata 'neraka' bagi penyokong dari pasukan lain.Tidak ramai yang berani datang ke stadium keramat Negeri Kelantan dengan berpakain jersey pasukan mereka kerana takut di apa apakan malahan takut sekiranya 'tidak ada jalan keluar ' ...

Namun tak kenal maka tak cinta , bila dah kenal maka jatuh cinta.Kami sentiasa menerima kunjungan dari penyokong pasukan lain malahan kami akan tetap menyambut mereka dengan baik.Sebagai contohnya bagaimana rakyat Kelantan menyambut kedatangan pasukan Persebaya tempoh hari dengan begitu meriah sekali.

Namun sehingga artikel ini ditulis , hanya penyokong pasukan negeri yang menggelarkan ULTRAS yang sanggup memijak perut SSMIV. Mereka adalah UltraSel (Selangor ), Ultras Elaphant Army (PAHANG), Ultras Kedah , Ultras Nogori ( N.Sembilan ) dan terbaru dari Ultras Terengganu (UT) dan beberapa orang penyokong Terengganu lengkap berjersey Terengganu semasa menentang Kelantan bagi pusingan separuh akhir Piala Malaysia dahulu.[ maaf sekiranya saya tertinggal , dan saya tidak menyeraikan kedatangan UM ke Kelantan bagi National Duty ) dan maaf sekiranya saya terlepas pandang penyokong dari pasukan lain yang datang bersahaja tanpa memakai jersey pasukan mereka.

Kedatangan kelibat UT dilihat di perkarangan medan selera SSMIV sekitar jam 5 petang yang mana disitu merupakan tempat berkumpul bagi UKRM.Mereka telah disambut oleh komrad komrad UKTRM dengan ramah tanpa ada perasaan prejudis memandangkan dalam Ultras itu sendiri menerapkan unsur 'BROTHERHOOD' . Di padang kami musuh, di luar kami tetap 'BROTHERHOOD'.

Difahamkan seramai 16 komrad UT memberanikan diri ke SSIV bagi memberi sokongan kepada pasukan mereka.Kelihatan seorang manggis di situ , [ sorry taksempat nak bertegur sapa].

Komrad UT menjamu selera sebelum memasuki Gate H bersama sama UKTRM.

Kelihatan bebeapa komrad UKTRM





Kelihatan salah seorang komrad UKTRM beramah mesra dengan komrad UT


Apa pandang padang bang , mohon maaf  tak kenal :) , jangan marah bang !!


 Sebelum memasuki Gate H , komrad UKTRM dan komrad UT telah bergambar kenangan di medan selera sebagai tanda sokongan kepada kedua dua pasukan.
 



Komrad UT turut berada di GATE H bersama sama dengan UKTRM. Mereka berada di tempat yang mana pernah di duduki oleh ULTRASEL suatu ketika dahulu.Kedatangan mereka di terima oleh penyokong Kelantan.

Bukti kehadiran UT diterima oleh penyokong Kelantan.
Perlawanan berlangsung dengan rancaknya dengan memperlihatkan kedua dua pasukan bersungguh sungguh bermain walaupun menhadapi kesukaran akibat padang yang dipenuhi air serta terhadap insiden yang menyebabkan pergaduhan kecil diantara kedua pasukan.

Namun akibat hujan yang turun agak lebat dan ditambah dengan keadaan padang yang berbecak menyebabkan perlawanan ini terpaksa di batalkan bagi mengelakkan sebarang kemungkinan.Perlawanan yang berlangsung hanya untuk 35minit sahaja itu sekadar seri tanpa jaringan.

Namun akibat hujan yang lebat , kenangan UT berada di curva UKTRM tidak dapat di ambil .Namun selepas perlawanan ini dibatalkan, kelihatan kedua dua penyokong Ultras bersama sama berchant walaupun dalam keadaan hujan lebat.


DISINI KELATE DISANA TERENGGANU, DI MANA MANA KITA SAUDARA ..OH OH OH


Dan terima kasih diucapkan kepada UT yang sanggup datang ke curva kami di Gate H , Pride of Kelantan.Apa yang kurang itu dari kami dan yang lebih itu dari yang sana.Anda dijemput bersama kami lagi selepas ini.



CikKukuBesiPenumbuk :

Sila dapatkan majalah rasmi bolasepak Kelantan 'Dunia Warriors' yang terdapat artikel saya dalam kolum SERIKANDI WARRIORS dan juga artikel mengenai UKTRM.Majalah ini boleh didapati di sekitar stadium Kota Bharu dan juga di Lembah Klang.




Mohon penyokong penyokong pasukan lain yang masih prejudis kepada rakyat Kelantan silalah open your mind.Datang dulu ke stadium kami , jangan cepat menilai dari satu kesilapan.



1 comment:

Fakhruddin said...

tahniah kak yani..
bestny0 la bleh msuk majalah..
tapi gak plawanan smale tobak tok best..smeta jah...

Post Terbaru:
Kisah di Majlis Perasmian Jersi dan Ticket Online The Red Warriors 2012...