Saturday, May 29, 2010

♥ penghinaan terhadap wanita bertudung..OMG ♥

td bukak group mcm2 ada jumpa sesuatu yg sgt best nak dijadikan n3...

tak tahulah dimana silapnya ajaran yg diberi mak bapak dorang sampai sanggup mempersedakan agama dengan berpakaian sebegini rupanya...inilah yg dikatakan anak2 zaman siber ni..mcm2 hal korang ni..org2 seperti inilah yg menjatuhkan kaum muslimah bertudung ...bukan bangsa len yg menjatuhkan kita tp bangsa kita sendiri..

kot yer pun nak membuat lawak antara sekolah bukan ini caranya..ini seolah2 menunjukkan kedua2 gadis tersebut tidak mempunyai pendidikan agama yang secukupnya..dan secara automatiknya kita akan terus bercakap " siapa mak bapak dorang ni, mak bapak dorang xbagi pendidikan agama ker..?" kadang2 dalam hal ini mak bapak tidak harus disalahkan bulat2 kerana mak bapak semestinya telah mencorakkan anak2 mereka dengan seeloknya tetapi budak2 zaman sekarang sudah terpengaruh..Astafirullah al azim...Subhanaallah..

bukan sahaja wanita muslimah yang bertudung yg akan marah dengan penghinaan ini..tp semua manusia sekalipun akan marah kerana anda telah mempermainkan agama dan memperbodohkan diri sendiri dan membenarkan diri anda untuk dijemuh...erm..Wallahualam...

20 comments:

sue said...

HADUII..MCM2 KN...HAIH~~

MademoiselleEras said...

Wah, ini kalau saya jumpa. Belasah and maki2 je terus.

eik`S noName said...

mmg akan dilaknat la sape mempersendakan agama...
budak2 zaman sekarang ramai yg dah terpesong...
harap2 kita dijauhi la....amin...

www.eiksyad.blogspot.com

HonEyBuNNy said...

salam...itu la knda ila pesan..kalau nak bertudung tu biar la org xpndg rendah dkt kita...jaga etika bertudg...tp xsemua yg xbertudg tu jahat...kdg2 yg xbertudg tu lbh baik lagi..

Mrs Infinity said...

salam yanie..bangang cam ni pun ade ke...bertudung x mencerminkan peribadi pun...so xde istilah wanita muslimah bertudung, even wanita x bertudung, tapi hati baik selembut muslimah..sape nak jawab???? yang penting hati dan niat...

crystalzerosix said...

org2 mcmni kena bimbing lebih lg...takut nanti terpesong akidah lg teruk...

kay shafiQ said...

uwweekss...

Fane Davis said...

mungkin mereka tak sengaja kot??
tapi masuk akal juga lah kan...knapa nak buat macam tuh...daripada persendakan tudung macam tuh...bek buka ja tudung tuh kan...tak lagi buat sakit mata yang memandang...

* MissYaniAbdullah * said...

sue :

tu la macam2 manusia zaman skung ni..
nyampah..
habes semua buruks sal 2 org gegurl yg terover

* MissYaniAbdullah * said...

encik eik `s noName @ en pisang :

wahh lau dah jumpa kawa2 ek bagi..lau xcukup kaki tangan...ambik tong sampah hukup kat kepala

* MissYaniAbdullah * said...

en eik`s

tula semua skung mudah sgt dipengaruhi.. mana pergi ajaran yang di ajar selama ini..Subhanallah

* MissYaniAbdullah * said...

honey :

saya sgt bersetuju ngan penyataan anda..xsemua yg bertudung itu adalah jahat...dan xsemua yg bertudung baik ..inilah lumrah hidup manusia...
yan bertudung semua dikatakan baik sampaikan pijak semut pun xmati...

* MissYaniAbdullah * said...

mrs infinity :

salam dear..

kenyataan anda saya amat bersetuju..
dan saya harap statement yang menyatakan yang semua perempuan yang bertudung adalah baik harus kita lapang kan dada, lapangkan hati berfikir sejenak...perempuan2 diatas mempersendakan perempuan2 yg bertudung amat memalukan...lau sy baik buang je tudung tu..dan kot suka hati ko la nak pakai apa2 pun..xder la nampak kita memperbodohkan diri kita ni

* MissYaniAbdullah * said...

crystalzerosix

harapan agar kedua2 gegurl ini berubah dan jgan cuba lagi mempermainkan agama anda..

Islam agamaku...

* MissYaniAbdullah * said...

kay :

eauwwwww!!!

* MissYaniAbdullah * said...

Fane Davis

tau xpe..
buka je la tudung tu..
pastu nak pakai mcm ner pun kot suka ko la kan..
bodoh cam .........~!!!

jijie said...

aduiyai...kalau da camtu, susah nau, freehair sudah..sengal aje budak2 tu...huhu..

* MissYaniAbdullah * said...

jijie :

mmg sengal entah apa2 dorang ni..
menyusahkan mak bapak je..
xpasal2 mak bapak dapat malu je..
silap2 ari bulan mak bapak plak kena hina~!

Safuraa Abdul Rashid said...

aduhai, masih ada lg orang yang sebegini ye..ni memalukan diri sendiri..kami yang bertudung tidak merasa ape2 kerana bukan kami yang berpakaian sedemikian rupa..

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Bertudung biarlah mengikut ciri2 yg telah digariskan oleh ajaran Islam. Ada yg sudah berpuas hati bertudung tapi dilingkarkan ke bahu, dililitkan ke leher (memudahkan penjenayah melakukan keje..), juga menampakkan bahagian dada. Ada pakai tudung, tp bajunya ketat (baju adik2...), seluar ketat.

Namun ada jg yg berpakaian dah ikut ciri2 Islam sepanjang zaman (tiada had, tiada hari..), namun perangai masyaAllah.., suka mengumpat, mulut jahat.

Sy juga telah mengblogkan isu ini di blog sy pada artikel bertajuk "Penampilan luaran harus seiring dengan keperibadian dalaman..."