Thursday, July 22, 2010

bunian dok ambik baby dalam perut JL..tp atokss B habak anak hang akan mai bila dia umo1 18tahun..akai da ka..!!

lambat sungguh cheq menwritekan entery baru!! cheq td ada kejo!!
pagi² masuk opis cheq kena asingkan gaji pekerja!! banyok sungguh kejoo!!

okela..pagi td cheq sempat update facebook cheq!!! had ni harus walaupun 2, 3 minit! 
cheq tulih kat wall " apa pendapat korang mengenai bomoh..leh percaya ke dak!!
erm..ada la si melaun kawan cheq masa sek dulu..
hisyam nama dia!! dia habak tok bomoh xleh nak caya dah skung org caya kat paul si natang sotong!!
wakakaka..cheq terkena beb!! bullshittt!!! hahaha..dak haih cheq dak marah kawan cheqq!!!

cheq nak tanya hangpa semua caya dak atukss B nih!!..lau tanya cheq cheq xdak jawapan!! cheq berserah kat Allah swt..sebab apa sebb cheq percaya Qada & Qadar..!! 
hangpa tau dak cheq sebenarnya dikelilingi oleh kawan² cheq had yg taksub pada atukss B nih..sungguh cheq dak tipu..dari zaman muda dr dah nak jadi separa kertu pun maseh dok prabih duit kok len...kok mana lagi..dekat atukss B la..

kebanyakkan cheq dengaq atukss B ni kaki tipu..! ee cheq tibai² jugak hang ni atukss..xbaek tau!!..
kadangkala hangpa depa ni dok gheja menipu jer..nak² lau depa dok tgk si mangsa depa yg dah mati akai nak usaha dok caya..so depa balun la kaw²..tyme ni la depa kata ada antu jembalang dalam badan la, ada pelesit la..mcm² haih..!! 

cheq ada pengalaman tau dak!! ni cheq denga sendiri dr kawan cheq dok crita :


kisah A :
nama kawan cheq ni Jennyper Lapis ( JL ) ..umoq dah kertu dah..nak masuk 40!! JL ni kawen ngan laki dia skung ni atas dasar cinta la..konon i lap u n u lap me..!! satu hari JL ni disahkan mengandung!! so depa hinggak dak hengat la..yela depa nak dpt 1st baby..sapa xmau cheq..anak anugerah ALLAH swt..!! sedang nak masuk 5 bulan ni si LJ ni jumpa kawan cheq had sorang lagi..nama kawan cheq ni Jennyper jugak tp pak len..Jennyper Kingstone (JK )..JK ni pun dok kembung anak sulung jugak!! dah7 bulan ..borakla si kawan sebb lama dah dak jumpa!!so si JL bgtau la tarikh dia nak bersalin bila!! bulan 10 .siap ngan tarikh lagi..24/10/ 98.pastu masing² pun berhenti takat tu jer..xjumpa dah lepaih tu!.

nak dijadikan crita si JK ni tup² meletup..kuaq la baby boy!!..lamala si sahabat sejati ni dak jumpa..
pastu bila sampai tarikh 24/10/98 si JK ni dok pikir mayb si LJ ni dah bersalin..so depa pun koling² la..terkejut plak si JK bilamana si JL bgtau yg dia xbersalin lagi..lambat kot...hari demi ari masukla tahun 1999..tyme ni si JK teringat had si JL..ingat nak g tgk baby la kan..tapi alih² tgk xmeletup² lagi..tp perut tu nampak dah kempih berbanding masa 6bulan.! si JK naek heran la..si JL plak dok bgtau dok sakit² perut tp xmacam nak terberanak..habess mak mertua si JL ni dok malu la sebb si JL ni perut buncit tp xterberanak lagi..

so depa pun p hospital..terkejut beruk dia sebb doktor yg xhensem tu bgtau xdak baby pun dalam perut..aikk p mana plak budak ni..xkan g main kat playground..haihh dak munasabah betul..pastu depa kecewa sgt²..depa p la jumpa atoks B..si atokss b yg kononya terer tahap ayam ni bgtau anak dalam kandungan si JL ni di ambil oleh bunian..hadow² sukar cheq nak percaya!! sungguh!! smpai mcm tu nak jadi..tp mmg dunia bunian ni wujud tp bila jadi depan mata ni rasa mcm xpercayala plak kan!! so si atukss B bgtau si JL ni yg anak dia nih yg bunian dok plihara tu akan bg kesenangan dan ilmu sebagai atukss B jugak kat JL..atukss B tu bgtau yg anak JL akan muncul bila umoq 18tahun..alamak watefuk!!betoi ke hoiiiii!! cheq sukar nak believe lagi!!

so si LJ ni yg dah xkeruan dok caya la anak dia akan mai balik bila umoq 18tahun..lau nak ikutkan  anak JL yg bunian dok plihara ni umoq 12 tahun dah..so lagi 6 tahun!!
tp yg cheq dok muskill jugak si JL ni lau bangun tiap² pagi mesti ada duit dok bawah bantal..xbanyak mana..ada la dalam 10 ringgit!! tiap² hari cheq~!!JL p tanya atukss B ..si atukss B bgtau anak dia yg bg...hadoii lagu tu plak!! tp bila JL ni mmg dah mcm bilik org yg penuh ngan misteri hangpa tau .Bilik dia sumer set kuning diraja .hangpa leh pk x lau org yg bertapa ni sumer kelengkapan dia warna kuning! betoi dak!! xcaya try hangpa buat kajian!!


hbgn JL ngan mertua dia pun dah makin kurengg!! sebb mertua dia malu la konon dok kata mengandung tp tiba² perut kempih!! mertua dia bgtau JL ni plihara hantu!! mak aiii bongookss jugak org tuo kuno lagu nih!! mertua dia mmg lepaih kejadian tu suh si anak dia ceraikan si JL..kesian kan JL..si laki JL xmau cerai..skung ni si laki JL kadang² jela dok p rumah JL sebb takut kena marah kat maknya!!..sungguh dasyat..mcm citer Ibu Mertuaku!!


satu hari tu JL & suaminya dok bincang la nak ambik anak angkat...tp len plak jadinya sebb katanya si JL bila dia bangun tidoq esoknya..bilik dia habes bersepah..barang² had dok simpan dalam almari semua dok baek kat lantai..kusi entah kemana...nak kata masuk pencuri x sebb mmg xder yg hilang..!! so dgn dunggu si JL p rumah atukss B nak tanyakan hal ni!! atukss B bgtau anak JL had dok plihara bunian dengaq n sebb tu dia dok mengamuk xtentu pasai²..lol getew ker..sungguh cheq xbole nak believe lagi..so JL sampai skung xada anak..tp sedih plak bila si Jl dok bgtau cheq dia mcm rasa ada budak dok berlari² dalam bilik dia..erm..had ni cheq xleh nak kata hapa sebb xkata kat JL la kan..lau cheq pun cheq sunyi la kan dok sorang² kat rumah!!


so hangpa tu jer cheq nak bgtau sal bomoh ni.!! tp cheq sukar nak believe lau atukss B tu kata anak JL akan mai bila umoq 18tahun..cheq percaya puak bunian ni wujud tp cheq xpercaya lau kata bunian akan bg balik anak JL ni..adehh cheq pun xreti dah nak pikior sal ni..cheq sedih tgk MJ skung dok tumpahkan kasih pada anak² kawannya saja..ermm..

hangpa kata lagumana plak sal ni

4 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

jgn caya shaman...huhuhu....mcm2 kes pasal bomoh ni...uuuuiiii...scary

* MissYaniAbdullah * said...

hawa :

mmg la kan..depa pun diiktiraf pun..
main ikut pandai jer

an.afiqah said...

uiii ... panjang nyea lah ..

naik berpinar baca entri ni .

HEHE :DD .

a'a . bomoh2 ni bukan boleh caya .

dah banyak kes .

tambah2 kan syirik , dosa besau .

* MissYaniAbdullah * said...

an afiqah :

hehehe...lau tulih pendek2 citer xhabes..so kena tulih panjang jugak..

betul3