Monday, August 9, 2010

:::::::BUAH KATAK PURU, KORANG PENAH MAKAN X:::::::::::

Photobucket
awk² semua!!
penah makan x buah kata puru..
oh very the mabeless awak² tau~!

masa mekss pegi kebun doyan tu..
ada buah katak puru..
tp xmasak lagi..
ala melepas mekss..!!
mekss dah la kempunan...sat g kan mekss merajuk kena makan ngan batu belah batu bertangkup!!
sapa susah...mekss jugekk!!
haha

tp mekss heran kenapa panggil buah katak puru..
ker tempat mekss jer panggil buah katak puru..
tempat awk² pangey len ek!!

lau tgk pada buah mekss xnampak cam katak puru pun!
katak puru huduh, badan berkerutu tp buah ni beshhhh!!
rasa dia manis² masam..tp mmg syokkk habess sampai mekss xbulehss nak ghoyat ngan kata²..
harap awk² memahami kesedapannya...

lau awk² semua makan lagu tu pun boleh ..
ramai awk² kat luaq dok bgtau makan ngan budu pun beshh jugak..
opss xsah tanya meks sebb meks xpenah makan budu so mekss xtau..
hehee

so awk²n semua penah makan x..!!!

23 comments:

♥cutebabygirl♥ said...

a'a la.
bentuk die mcm katak.
kt negeri mna ni?
x pnah dgr pun buah tu~~

diana said...

tak pernah makan..
tengok pun tak penah..
ni baru tgk je..

* MissYaniAbdullah * said...

@♥cutebabygirl♥

sama ke cam katak..
hahhaa...sedih tul lau getew..
tp unik kan..
ni kat kelantan je kot ada..
kat tempat lain xtau ada k x..

ohh kira ni buah dr negeri kelantan je la kot..hehheee

* MissYaniAbdullah * said...

@diana

yeke..
alamak rupanya ramai yang xtahu sal buah nih..
hohohohho...

xtau la plak nama sainstifik dia apa..
isi dia sedap bila masak..manis je tp ada rasa masam sikit

echah mashuri said...

penah2..best2...msm2..hik

shahrul said...

errr...kat sabak nih,dipanggil buah Nam Nam.. =)

-iNtAnAdiA- said...

sedak make colek (bace dlm loghat kelate ye)

ehehe =P

Amirrah Zawani said...

uish..
x pernah dengar, x pernah tgk, x pernah makan.. hee.. first time tau ni .. ada eyh buah katak puru..

Yati Ali said...

salam tuan rumah, 1st time dgr buah katak puru...
selamat menyambut ramadhan almubarak

* MissYaniAbdullah * said...

@echah mashuri

hahha..best kan...nyakut molep..
kikikii

* MissYaniAbdullah * said...

@shahrul

sabak? sabak mana sabak bernam or sabah..

oh maknanya memang kat tempat lain ada la ek..sedap2...

* MissYaniAbdullah * said...

@-iNtAnAdiA-

mmg betul tu..
meme sedap ..
berjeliroo ore klate ghoyat

* MissYaniAbdullah * said...

@Amirrah Zawani

yeke xpernah dengaq..
ish2..
ni memang febret kat kelantan..
try tanya kawan2 dak kelantan ada x buah katak puru..mcm ner rasanya..hehehe

jgn lpa dtg kelantan then tnya sal buah katak puru ni

* MissYaniAbdullah * said...

@Yati Ali

salam kak yati

yeke xpenah dengar..
lau kat kelantan ni bulan pose banyak la jual untuk buat rojak buah..hehehe

ok kak yati selamat berpuasa

SURIA AMANDA said...

alamakkk...
ngeri giler la bentuk dia...buah apa ni..cane ruper dia?biar betul ...ada jual ke eh...

* MissYaniAbdullah * said...

@SURIA AMANDA


suria ni namanya buah katak puru..
sy xtau kenapa deme panggil buah katak puru tp buah ni sgt sedap dimakan..
xtau la kat luar negeri kelantan ada k x buah ni..
rasanya xder kot..
buah ni ada kat kelantan je sy rasa..huhuhu

* MissYaniAbdullah * said...

@echah mashuri

hahha..best kan...nyakut molep..
kikikii

* MissYaniAbdullah * said...

@shahrul

sabak? sabak mana sabak bernam or sabah..

oh maknanya memang kat tempat lain ada la ek..sedap2...

* MissYaniAbdullah * said...

@-iNtAnAdiA-


mmg betul tu..
meme sedap ..
berjeliroo ore klate ghoyat

* MissYaniAbdullah * said...

@Amirrah Zawani

yeke xpernah dengaq..
ish2..
ni memang febret kat kelantan..
try tanya kawan2 dak kelantan ada x buah katak puru..mcm ner rasanya..hehehe

jgn lpa dtg kelantan then tnya sal buah katak puru ni

* MissYaniAbdullah * said...

@Yati Ali

salam kak yati

yeke xpenah dengar..
lau kat kelantan ni bulan pose banyak la jual untuk buat rojak buah..hehehe

ok kak yati selamat berpuasa

* MissYaniAbdullah * said...

@SURIA AMANDA

yeke macam katak..
hahaha tp buah dia ada jual la..
lau bulan ramahdan ramai la buat rojak buahhh

azuHAHA said...

yup
buah katak puru ta pena denga
buah nam nam pena la denga
dekat sabak bernam (: