Wednesday, August 4, 2010

KHAS UNTUK CIK SHABAH

oh sunguh terkezut td masuk belog CIK SHABAH cik shahab bercakap mengenai attitude budak kelantan!!
okeh..bukan aku nak membalasaja nak kongsi ! bole kan..

okela..untuk pengetahuan semua aku budak kelantan..dilahirkan di kelantan..abah aku mmg org kelantan but umi aku org Pekan , Pahang.rumah nenek aku depan rumah Tengku Mahkota Pahang ..sapa2 dok sana t aku balik pahang kita lepaking okeh!!!hehehe...sudah yani!!! jelek sunguuh!!

sal masalah cik shabah sungguh kesian weihh..kena sound dgn perempuan kelantan..aku had budak kelantan ni mmg malu weihh baca..sebenarnya cik shabah ignore je perempuan cm tu..sebb
  • oh budak perempuan tu mmg SUNDAL : sebb apa aku ckp begitu sebb dia menjatuhkan martabat kita kaum perempuan..xkisah dr jeruk mana pun kita tetap sama , perempuan..benda yg kecik sampai mencarut..sebut plak yg diri sendiri...bukan ker bodoh cm tu...
  • XDAK AGAMA : weii perempuan yg baget bagus..mmg xpikir dosa pahala ek dok rumah bf ko..lau yer ko xdok sama , tp ko terang2 ko dok  rumah lelaki yg bukan muhrim ko..ini boleh menimbulkan syak wasangka...baget bagus la bgtau BF dok mandi..WHATTHEFUCK..ko tu org buat penyedap jer bila dah xsedap org campak ko kat tepi jalan jer..BUDUSSSS!! alamak terlebey emosi plak
  • BUGET LOVING CAPEL : arghh mesti cik shabah cakap ada aku kesah...ni la yg terjadi skung..jelez x bertempat..aku pun perempuan jugak ..yg mudah jelez jugak tp benda sal virus pun nak mengamuk xtentu pasal..agaknya kan cik shabah mmg perempuan ni masuk air..otak dia pun perlu discan dan dimonitar 24 jam kan..kakakakakka
  • perempuan TIDAK EDUCATED : sebenarnya perempuan cm ni mmg bukan seorang yg educated..belajar xhabes ni...lau yg educated mesti tau maruah dan harga diri ..iya dak Cik Shabah...pemikiran yg singkat dan sgt kuno...dah la dok rumah jantan yg bukan muhrim lepaih tu carut2..ermm cian sungguh family dia kan..bukan nak babitkan parents dia tp aku percaya parents dia dah bg didikan yg sempurna tp budak perempuan masuk air sebb tu jadi getew..
  • PEREMPUAN TU XCANTIK DAN XCOMEL LOTE CAM CIK SHABAH : aik2 cik shabah ni musti dok senyum je kan..betul la cik shabah..lau perempuan tu cantik mesti x gelabah xtentu pasal..dia takut balak dia lari sebb tu dia dok cemburu ikut dan tuh..erm..mmg banyak jadi lagu ni..perempuan ni mmg ngok ngek ngongggg...
tp bukan semua perempuan kelantan cam tu...org kata kerana nila setitik rosak susu sebelanga...biasalah..
sebenarnya situasi yg berlaku kat kelantan sungguh sedih tau...banyak sebb kenapa bila budak2 kelantan berhijrah kat luar kelantan berubah sakan ..sebb apa..sebb pemerintahan negeri itu sendiri..Bukan nak masuk bab2 politik tp sesungguh budak2 muda dikelantan tiada kebebasan untuk berhibur...xdak tempat pun...

  1. nak tgk wayang..hampagas la weihh kena turun kl dulu or negeri lain la jawabnya..dulu ada dah.lelaki ngan perempuan dok asing2..tp roboh jugak..ngekk betul
  2. nak p taman bunga..xdak maknanya weihh..kena tangkap ngan bandaran la weih..
  3. naek motor rempit skali dah kena tangkap beb..kena angkut ngan bandaran lagi..
  4. pakai baju ketat-ketat,  skirt mexi2 n semua mmg kena tangkap la weihh
  5. jalan2 pegang2 tangan pun kena tangkap.ooo payah kan bercinta di kelantan
  6. nak tgk konsert erm 2 tahun skali pun jenuh la weih..xdak langsung ..cuma baru2 nih jer kerajaan negeri bg JOM HEBOH TV3 dtg..tu je la setakat ni hiburan yg ada.so senang cita kebebasan budak muda mudi di kelantan disekat
so bila mereka2 ni dok luaq dari kelantan mulala tunjuk perangai masing..lau kat kg pijak semut pun xmati weihh...tp kat luaq erm..hebat betul!! tp aku mmg xsuka cita BUDAK KELANTAN..sungguh..menyampah..mmg aku hangin..GILABABISSSS aku hangin...BUDUH ngan crita..sebb cita ni ramai yg beranggapan org kelantan jahat..erm..sebenarnya xdaknya org kelantan yg sebaik lakonan Danny weihh..lau ada 1000 dalam 1 jer...sungguh WTF..

so ado lagi heh budok kelate hok baek2 mace ambo nih..akekekekek..so cik shabah xmo sedih2..heheh..
weihh aku saye kelate weihh...jgn maroh ambo..ambo budak baru pandai belajar buat belog...kikiki

7 comments:

♥ Roshazzy Shag ♥ said...

haa. sbnr nye shag pun anti bdk kelantan. cube nk terima tak semua bkn teruk tapi, sepanjang hidup tak pernah jumpa org kelantan yg bole masuk dgn org lain. yg jumpa mesti kaki clubbing, kaki pmpn, kaki mcm2 kaki lagi lah. tahu lah kt sne tade hiburan dtg kl hbs rosak!

* MissYaniAbdullah * said...

@♥ Roshazzy Shag ♥

yeke..mmg xdinafikan org kelantan hidup berpuak2..
adatla..
tp semua negeri sama je sebenarnya..
terpulang untuk diri kita untuk menilai..
org penang ka.kedah ka, johor ka..kita semua sama..masing2 ada buat salah

ASaDa RyutaRo said...

dulu pernah duk kat kelantan. ok la.. klu nk kata org kelantan tak baik, cam tak adil pulak.. kat mana2 pun mesti ada yg baik, ada yang tak baik.

cuma saat2 akhir duk kat kelantan tetiba kena ugut pulak. uhhh!

sarah shafie said...

pnah kapel dgn org klantan sbelum ni tp tk than lah.. kena maki hari2... tiap2 bln mtk duit.. siap ade awek kat kg kt klntan nuh..tk sume org klntan jhat sebenanye..tp abg ipar org klntan okey je.

* MissYaniAbdullah * said...

@ASaDa RyutaRo

tula kan..
baek sesorang xikut negeri la kan..
baek terletak dalam hati..
dok hujung dunia pun lau jahat sama la jugak masuk neraka..

u dok masa asada..
belajar kelate ek

* MissYaniAbdullah * said...

@sarah shafie

uitss buat malu org kelantan je la..
haihh..lelaki kelantan ni xdak ikut langsung perangai perempuan kelantan yg suka berniaga..ni x dok mintak duit perempuan adalah..
bg jugak sarah lau u putus..xder faedah...
betul tu xsemua org kelantan jahat

cik shabah said...

you,sori baru je baca entri ni.=)

1. tenkiu sebab buat entri ni khas tuk shabah ye =)

2. cik shabah mntak map kalo cik yani tesinggung ngn entri tu ye,tapi cik shabah tak mnyalahkan sume dak pompuan kelantan mcm tu oke =)

3. tenkiu sbb tak marah cik shabah sbb buat entri pasal tu walopun cik yanie ni org kelantan =)

4. cik shabah tak comel oke =)

5. ni yg terasa nak buat entri pasai cik yanie ni.he3 =)