Monday, October 25, 2010

186 : KENALI PASANGAN ANDA...ADAKAH SESUAI DENGAN ANDA..??


haip korang penah x dengar , orang2 tua zaman dulu kan penah bercakap mengenai fakta dulu2 yg entah betul k x mengenai pasangan yang nak kawen org tgh bercinta..ada org zaman dulu dok hinggak cakap kalau anak sulung ngan anak bongsu akan kekal sebbnya perangai sulung ni dia bertanggungjawab dan anak bongsu plak jenis yg mengalah..so padanla kalau kawen.hahaa

hahahha..sgt tidak munasabah..org-org tua dulu suka sgt percaya benda2 mcm ni tp sebenarnya semua ni terletak di tangan Allah swt...Jodoh pertemuan dan ajal maut adalah kerjaNya..tapi mari kita try tgk pasangan kita..Jangan percaya sangat...saja-saja utk suka- suka okeh..



Sulung - sulung
Berpeluang besar untuk sering bertegang urat. Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah.. Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.

Sulung - Tengah
Sudut negatif dari hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk siapa saja. Meskipun begitu, ia sering kali menganggap si sulung sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.
Jika anak tengah berpasangan dengan anak sulung, maka sering kali ia harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya. Namun, jika si tengah cenderung bersikap seperti anak bongsu, mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi.

Sulung - Bongsu
Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajarkan pasangannya, untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan.

Tengah - Tengah
Pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai. Mereka dapat menjadi sangat serasi, apabila yang satu cenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.
Namun, anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia. Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dalam berkomunikasi. Bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.

Tengah - Bongsu
Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.

Bongsu - Bongsu
Berhati-hatilah! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan. Namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sulit untuk mengawal situasi.


NOTA KAKI : SAYA XDER BOYFRENS..SO XLEH NAK GELAK-GELAK LAGI..HEHE..

8 comments:

suffer8zine said...

wiwittt, saya anak sulong :P

Panas!! : http://goo.gl/TOwP

si biskut said...

aku sesuai ngan angelina jolie jer..haha

farysa said...

anak kedua ngn bongsu takde ke?
hehe
nk twu jgk

farzana said...

waa..anak kedua!
tp xde bf gak.hee;)

* MissYaniAbdullah * said...

@suffer8zine

pewit sy anak bongsu

* MissYaniAbdullah * said...

@si biskut

tudia..sy plak ngan orlando bloom

* MissYaniAbdullah * said...

@farysa

hehe xder ker.jumpa info yang ni jer..kikiki..nanti kalau ada sy bgtau len ek

* MissYaniAbdullah * said...

@farzana

yeah sy anak ke3..kira senang kata anak bongsu tp xder bf jugak