Monday, October 25, 2010

185 : SPECIAL SUNGGUH BAU KETIAK LELAKI



Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala tekanan yang dialami oleh wanita? Kenyataan ini dikeluarkan oleh Bahagian Biologi Manusia di University Pensyvania beberapa tahun lalu. Kajian dilakukan di sana membuktikan bahawa peluh lelaki membantu kaum wanita menurunkan tekanan melancarkan perjalanan haid.

Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. Sebelum ini,bau ketiak lelaki yang sengaja " diproses" daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh "digoda" dengan bau lawan sejenisnya .

Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian di sapukanke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut.

Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang di sapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur. Hasilnya sungguh unik. Selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang.... dipetik dari majalah PA&MA...Feb 2004...


kalau tak caya.... So kengkawan kalau tengah stress tu .....bolehlah cium ketiak suami atau boyfriend. Bagi kaum adam pulak,simpan bau ketiak tu utk orang tersayang.


NOTA KAKI :

So kalau isteri dok tention tu...lepas balik riadah..calit sikit bau ketiak suami anda..yang masam tu insyaallah mood anda akan ok ha..ha...ha.... selamat mencuba... Kepada para isteri jangan dok tension sangat...nanti kena cium bau ketiak

20 comments:

win@momyShaneQeisha said...

huhu macam2...tapikan alergi sangat la dgn org yang berbau ketiak.

Nasir Bravo said...

werkkk....bau ketiak,,,hehehe..lawak2...
Ibu Pembohong

suffer8zine said...

hekkk mcm2 manusia mi, tapi ketiak den x berbau cm ne? adess :P

Terkini : Keputusan penuh Festival Filem Malaysia ke-23

* MissYaniAbdullah * said...

@win@momyShaneQeisha

entahla..busyuk giler org ada yg bau ketiak..org yg berbau ketiak busuk ni lebih dikenali dan diejek ngan panggilan kambing..hahhaa

* MissYaniAbdullah * said...

@Nasir Bravo

lawak plak dah..fakta ni tau x..bukan auta

* MissYaniAbdullah * said...

@suffer8zine

kasi byk keluar peluh la..huhuhu...
kasi bini bau..

kobEj0rdan~ said...

pompuan lagi dasyat:P

Cik SHiNJU said...

patot ar bini2 bangla n kwsn sewaktu dgnnye nmpk sihat2 jek..huhuh

* MissYaniAbdullah * said...

@kobEj0rdan~

perghh laki lagi terok kot..hahhaa

kay yea said...

hahaha..lwk sioottt~

eita said...

tapi kalau dah bau tahap kayu api rentung...xleh jugak...
mujur2 jatuh pengsan plok..

Solihin Zubir said...

ketiakku mmg sentiasa wangi.. nak? haha..

abad said...

pasal bau ketiak..mmg benar..khas untuk isteri jea...kalo org lain..cnform muntah...wakakakakak...bau ketiak lelaki lagi ok dari bau ketiak wanita...Kalo bangla...lagi JAHANAM bau nya...byk mkn bawang

Yasmin said...

hahaha , lepasni nak mintak peluh boyfren la , kasi lumur dekat bawah hidung bila tension . haha

* MissYaniAbdullah * said...

@Cik SHiNJU

hahaha..tula ari2 cium bdan mat bangla..euww xtahan aku kalo dok sebelah mat banglo...40 hari lekat..wahaha

* MissYaniAbdullah * said...

@kay yea

lepas ni kalo balik rumah suh bini cium..hilang tension bini..wakakaka

* MissYaniAbdullah * said...

@eita

pergh bau kayu api rentung best lagi beb ..takot bau llain yg boleh membawa kepensangan 4tahun..hehe

* MissYaniAbdullah * said...

@Solihin Zubir

pergh sental ngan limau kah...wahaha

* MissYaniAbdullah * said...

@abad

aa sesuai kot..lantak la kan sebb suami isteri kan..nak cium k xnak cium ka sebb dorang mmg sah..wahaha

kalo bangla mmg jahanam beb

* MissYaniAbdullah * said...

@Yasmin

pergh layan beb..wahaha