Monday, November 15, 2010

213 : MAJALAH MANGGA..relevan lagikah..??

Tarikh & Masa : November 15 , 2010 Isnin ( alamak 15hb gaji pekerja dowh, meks xkira lagi , mampuih )
Mood : Otak kureng sebab gaduh dengan awk.Huh.awak Jahat.mcm lagu Stacy
Background music : Jahat > Stacy. " huh jahatnya kamu..jahatnya kamu "

Salam Hari Isnin Semua.Hoho.Meks jiwa kacau nie tapi masih bersemangat nak berbelog.ek ada ampa kisahkan ker dak.hohoho.

Tadi pagii meks kuar opis kejap.P beli paper.Biasalah nak baca BIPOP.gosip gosip ni.hoho.nak tgk kesah Nabil yg tgh hangat skrg ni.hoho.semangat sungguh meks.Meks pergi beli paper depan dengan sekolah meks.Tapi kebetulan ada la budak sekolah perempuan 2,3 org.xtau la depa ni form baper tp gasakla .xpenting mana pun.

Budak sekolah i : weih mari r bengong singgah kedai pok *** meta, aku nak baco buku manggo.
Budak sekolah ii : gilo nate nih , aku baca doh.siap beli lagi.aku bawok g sekolah.mu baco hok aku r gilow
Budak sekolah iii : ho jolo ko gilow..beyeh la kalo gitu gaks - sambil berlalu pergi -

oh meks pun terasa nak g baca jugak majalah mangga.Meks xtau la ampa faham ker x loghat kelate ni tp gohead jer la ampa weih.hoho.Meks pun try r belek majalah mangga.Tapi yg lama punya, tauke kedai masih lagi simpan.Tapi meks xtau la keluaran skrg ni masih lagi seksi seksa mcm ni.h my God.Terkejut meks.Seksi siot.meks rasa dah dekat bertahun tahun okeh meks xbaca buku mangga.Dulu baca la jugeks tp pinjam jela kat kawan xpun pergi kedai POK *** tu sebb POK *** xmarah kalo baco kat kedai dia.haha.

Meks dah 25 tahun ni, tapi Majalah mangga tetap sama kan.Seksi dan seksa.Pakaian artis xsah cakap la weih.Terbukak sana sini.Takut meks tgk.Over tau.Kalo yg pompuan nampak nampak lurah, kalo yg laki bergambaq stail depan kolam renang, waima perempuan pun.adeh xhabes habes.

Dulu negara kita xbenarkan penerbitan Majalah Playboy dalam pasaran malaysia tapi meks tgk Majalah Mangga ni pun sama jer.Purata yg baca majalah mangga ni terdiri dari remaja yg berumur 13 - 10 tahun.meks rasa jela.Sebb baya meks ni dah xlayan dah majalah majalah cm ni.Kami layan buku Pengantin..hahaha.gedik plak.

Meks risau jugak la kalo budak budak yg tgh membesar ni terpengaruh dengan pakaian pakaian yg stok xcukup kain yg dipakai artis kita ni.Meks yg agak berumuq walaupun baru 25 pun rasa semacam ni kan pulak budeks budeks.

Tapi sebenarnya point meks disini relevan lagi kah majalah mangga dalam pasaran malaysia ni.Relevan lagikah artis bergambaq tepi kolam renang dengan model lelakinya yg beredam dalam kolam air , relevan lagi kah artis wanita memakai pakain yg xcukup benang ni.Meks bukan nak kondem majalah mangga, bukan , tidak sekali cuma meks prihatin saja.Ingat x dulu, masa Faizal Tahir kena banned sebb xpakai baju masa concert 8TV , kena banned 3 bulan tu tapi bila artis perempuan yg mendedahkan sini sana , pakai baju xcukup kain dengan posing maut bagai xla plak kena banned.Apakes...?

Contoh contoh cover majalah mangga







Ampa search sendiri la kat google.Ni pun meks search kat pak Gog.hoho.Terima kasih pakcik Gog.Tapi kebanyakan artis yg berposing xhengat dunia ni bukannya femes mana pun.arapkan seksi jer kot lakonan or nyanyian yg mereka ceburi xmenjadi pun..


NOTA KAKI : meks rasa baik haramkan terus jer pengeluaran majalah mangga ni.Lau nak publish sgt jgn over over sgt.Xelok utk tatapan budak budak yg tengah membesar.Apakes..Srkarang ni dok ada plak Mangga on9..leh baca on9

37 comments:

Nieylicio Kerolicio said...

den da lame benci nengok buku ni.. cam mjlh porn pon ade..

shatooman said...

ooo...seksanya tengok..bo2 la wt tubik majalah mangga. tak buwi manfaat pong.. baik wat majalah pauh plop pahni,,

MyzaAli said...

salam..ntah, mmg x suke tul mjlh mangga..mangga busuk! hehehe...

NuR 'aQiLaH said...

erk.
pic last tu x clear la. ekeke

caliph shuriken said...

buang duit jaa beli majalah cmni...

kiwi said...

igt buah mngga yg leh wat juice tue..huhu

Kyuubi said...

OMG. waduh! panasnya gmbr2 diorg ni. haiyoo..

suzie rahman said...

hihi suzie xmnat mangga.mangga utk org sangap. sume pic bogel dlm tu kn meks.

abeq89 said...

tindakan perlu di ambil..
T__T

Vintage Rose said...

mmg mjlh mngga ni dah x patut d kuarkan lg..penyumbang kpd mslh sosial kot.

Mr. Adachi said...

OMG....mmg tersgt 0ver okeyhh pic2 tue...huhuu..


-mrs adachi

Ainismaira said...

Patutnya kena tapis juga majalah2 macam ni.. tak berfaedah lgsung.. tu cara dia nak lakukan majalah.. jual body artis.. opss.. terlajak sudah.. hehe

Ogy said...

mangaa ni mmg dr dulu takde apa pun kandungannya selain gambar artis yg seksi2....mmg tak berkenan!

* MissYaniAbdullah * said...

@Nieylicio Kerolicio

mmg r.kalo nak tgk yg seksi2 beli je majalah mangga ni..xyah susah2 bukak web porn star..teruk.menjatuhkan maruah artis malaysia

* MissYaniAbdullah * said...

@shatooman

tau xpo.sekso ngoti tgk.
denga baju lagu tuh..
sepa habis hok mana keno susuk..
pah mula budok budok dok niru..
baso gom la..

* MissYaniAbdullah * said...

@MyzaAli

salam

haha..tu la ni bukan mangga busuk dah ni..
ni mangga lebam ..tupai pun xmo dah makan..

* MissYaniAbdullah * said...

@NuR 'aQiLaH

haha xclear ker dear..
kena pakai spek la tu..
xpun cari kanta pembesar..

* MissYaniAbdullah * said...

@caliph shuriken

tau xper..buang duit jer dok beli buku ni..baek derma ..

* MissYaniAbdullah * said...

@kiwi

oh sedapnya mangga juice..
slurpp sajaaa

* MissYaniAbdullah * said...

@Kyuubi

tau xper..sungguh seksi seksi artis malaysia ni..

* MissYaniAbdullah * said...

@suzie rahman

tau xper suzie.
mmg utk org sangap jer..
cuba la tapis sikit gambaq dorang.artis2 malaysia dah mcm dah diekploitasi jer

* MissYaniAbdullah * said...

@abeq89


sokong tu..tindakan perlu diambil..
ni x.makin syok la depa

* MissYaniAbdullah * said...

@Vintage Rose

tau xper..ni la salah sat penyumbang kepada gejala sosial di malaysia..
tahu tahu la budak budak skrg ni yg mudah terpengaruh..

* MissYaniAbdullah * said...

@Mr. Adachi

tula pasal beb..
meks pun terOMG..
sgt OMG kan

* MissYaniAbdullah * said...

@Ainismaira

tula..dan apabila majalah mangga menyediakan isi yg kurang elok, manusia manusia yg ehem ehem ni terus membelinya.

boleh je dipasarkan tapi cubala tapis..ni x.makin hari makin seksi..

* MissYaniAbdullah * said...

@Ainismaira

tapi mereke mengaut keuntungan dengan cara yg paling mudah..

sama jugak dengan dunia berbelog, kalau kita byk crita pasal lucah traffic up lebih tu

* MissYaniAbdullah * said...

@Ogy

tula..mangga ni je isi penting dorang..

citer bukan apa..artis plak stok yg muka xfemes mana..arapkan seksi jela

Cik Liyana said...

mangga majalah kolam renang..dedah2..suka dooh lah!

banned mangga!!! makan buah mangga jah!

miera momo chan said...

majalah mangga?haha...jeling pon xsudi...yucks!

:: cekodod :: said...

ni porn magazine malaysia
memang semua terdedah
xsuka xsuka
dosa uh
xphm mcm mn blh dpt hak penerbitan

* MissYaniAbdullah * said...

@Cik Liyana

haha mari pakat lako lako banned majalah mangga..
pah kito pakat borong beli buah pauh ramai ramai..
lagi sedak cicok ngan colek buah..
menyankut...hhaha

* MissYaniAbdullah * said...

@:: cekodod ::

ha tu la beb..
meks pun xfhm mcm ner leh lepas ni..
seksa yg amat..azab jugak nak nengok nyer..
hohoho

* MissYaniAbdullah * said...

@miera momo chan

ha tudioh haih jeling pun xsudi..
sakit mata kah cek oiii

EtieCNCS said...

salam, saje singgah blog awk..
ermmm...sy pn dh lama xbaca mjalah mangga..sy stuju ngn pdpt awk..mmg truk,lbh2 ag bl budak2 yg tgk..

* MissYaniAbdullah * said...

@EtieCNCS

salam..
tula.budak budak cepat terpengaruh..
risau plak..
biasalah budak2 baru nak membesar kan..
hehe..
terima kasih sebb sudi singgah belog sy

miera momo chan said...

sakit mata la jugak...gambar xsenonoh..yg tgk ni tlg malu tuk dieorg...gambar kemain ag...jgnla ade yg letak gambar2 mcm ni wat poster kt bilik..merosakkan minda n moral je

* MissYaniAbdullah * said...

@miera momo chan

hahha.kalo laki letak awek2 seksi buat frame..

yg perempuan buat frame gambaq laki depan kolam renang ..

hahahha...

tula kita yg tgk ni lak yg rasa malu