Tuesday, November 16, 2010

218 : Ya Allah jauhilah perasaan ini Ya Allah.aku mohon padaMu..


Tarikh & Masa : Malam raya, November 16, 2010 , lepas brita buletin utama TV3.Inspirasi Hidupku
Mood : xdak semangat nak raya tp sayu dengaq takbir raya + rumah belum kemas lagi.
Background music : hujan lebat² ayaq bergelora


.assalamualaikum.* ketika meks sedang menulis n3 ni mmg sedang emo * :((

A big thank pada readers² belog meks ni yup! sila tepok pada diri sendiri * clap + clap *.hehe.meks tersangat la hapy bila tiap kali meks buka belog mesti ada jer yg tgh stalker membaca belog meks tanpa segan silu.ala xyah malu² dalam belog meks, buat macam belog ampa semua noh TAPI jgn overshadow meks sudehh.satg meks xleh cari makan puloks.keh²


.thank you.


Esok dah raya tapi meks xhadow semangat nak sambut.Entahla meks bila raya je mesti xder mood.Orang lain gembira bagai tapi meks dok bertapa dalam bilik.Sedih woooo.teramat sedih sampai habes kuaq ayaq hingus.ouhg sgt emo mlm ni.


Meks emo bersebab hokeh.meks xdernya hati nak emo xdak sebab.Meks teringat dekat arwah abah meks.Oh seksa sungguh la perasaan ni.Sungguh.lau ampa yg penah rasa kehilangan ampa akan rasa apa yg meks rasa.Malam raya je meks emo, meks menangis bagai.Bukan meks nak meraih simpati ampa semua tapi dah ni je medium yg mmg hadow utk melepaskan perasaan, nak buek lagumana lagi ampa oiii.meks xmarah kat ampa.


Meks bukan xbuleh terima kepemergiannya arwah tapi meks belum bersedia.Ampa tanya semua org pun depa akan ckp benda yg sama sebb arwah meninggal xder sakit bagai, tiba² meks bangun pagi arwah dah xder.Urm dah meks xnak ingat dah haih.Makin menangis² kan lagi.Ya Allah...Jauhila perasaan ini.Sesungguhnya Hambamu ni xdapat menanggungnya.


Photobucket
* abah tgh hisap rokok *


Tadi anak sepupu meks tag gambaq ni kat Fb.OMG.betul² kuaq ayaq mata.RINDU.TERAMAT RINDU ARWAH.Rindukan senyumannya, rindukan gelak tawanya, rindukan amarahnya,rindukan bebelannya dan rindu utk meminta maaf di hari raya dan rindu semua tentang seseorang yang bernama WAN ABDULLAH BIN WAN SULAIMAN.Ya allah.Hebat sungguh perasaan ini.Saya tidak kuat sebenarnya ni.seperti patah kaki sebelah apabila dia pergi meninggalkan saya.Bagaimana seorang yg tempang yg sukar utk berjalan seperti itu jugalah yg saya alami.Ya Allah maafkan aku kerana aku kalah dengan perasaan ini.:((


Meks sendiri xtau raya haji yg tahun bila tapi yg mesti gambaq ni selepas 3 tahun yg lepas.Sebb arwah dah 3 tahun tinggalkan kami. :((


" Ya allah Engkau ampunkanlah dosa² arwah sepanjang hayatnya dan Engkau terimalah amalan sepanjang hayatnya.Aku bermohon padaMu Ya Allah, Engkau tempatkanlah arwah bersama org² yg beriman dan Engkau terangilah kubur arwah seperti mana Engkau terangi kubur umatmu yg lain, dan Engkau jauhilah arwah dari seksaan kubur , Engkau permudahkan jalan utk arwah berjumpa denganMu ya Allah.Padamu aku bermohon ya Allah.Amin Ya rabbalalamin. "

** maaf sebab meks emo malam ni :((


10 comments:

+akufobia+ said...

semoga dikuat kan kamu.masih ada DIA untuk mengadu sedih.

* MissYaniAbdullah * said...

@ akufobia

Insyaallah..terima kasih awk..

semoga hari raya ni penuh makna

fatin hanani said...

kuat kan hati yani ok :)
insyaallah nanti lama2 yani boleh kowt terima pemrgian Abah yani :)
kuat kan semngt...& banyak2 kan doa kat arwah ok :)

Selamat Hari Rya Aidil Adha ok :D
Yani masih ada ibu kan :)
hapyy kan Ibu yani :D

* MissYaniAbdullah * said...

@fatin hanani

insyaallah..
yani pun harapa arwah damai disana..
huhuhuhu..
insyaallah doa xpenah putus pun utk arwah..

terima kasih fatin..
yer..

husaynrazak said...

sabar ok.. bnyk2 kn berdoa agar roh ayah kamu dicucuri rahmatNya.. amin

bungakuning . said...

sabar lah , setiap yang hidup pasti akan pergi. kita yang hidup kena teruskan hidup.

zirconia said...

al-fatihah utk arwah abah wani. salam aidiladha :D

* MissYaniAbdullah * said...

@husaynrazak

yer terima kasih..
insyaallah

selamat hari raya

* MissYaniAbdullah * said...

@bungakuning .

yer..itu janji Allah swt.
yg hidup pasti akan mati dan yg masih hidup perlu meneruskan hidup..


terima kasih

* MissYaniAbdullah * said...

@zirconia

AMin...

salam aidiladha jugak