Wednesday, November 17, 2010

219 : Bila meks pakai kain batik di hari raya nan tercinta...love love


tarikh & masa : Hari raya Qurban November 17 2010, Rabu jam 5.45pm
mood : Pemalas tahap tenuk.gadis melayu
background music : misery Maroon 5


.assalamualaikum dan selamat selalu².


ari raya sudehh kembali.yabedabedo.lompat lompat.yeahh raya qurban ampa oiii.sonok kah ampa beraya ari ni.meks xraya pun.dok rumah, terbongkang saje.haha.btw selamat hari raya semua.

okeh.tghari td meks pergi rumah nenek meks.bergaya kemain.ish² ampa jgn pikioq yg meks pakai baju lip lap bagai sebb meks td pakai baju tshirt adidas yg meks beli kat kedai bebas cukai then meks pakai kain batik.fuhoo.fesyen raya terhebat meks taun ni.meks ada 2 pasang baju raya qurban ni tp malas nak ion nak pakai bagai.gasak r.bukan ada org nak tgk sgt pun, habes jeling sepupu meks jer yg hadow.


tgh jalan terkedek² walaupun rumah nenek meks sebelah sajow.haha.buget jauh la ampa weih.jeng² tiba²..

sepupu : weih mu dop wat baju raye ker pakai kain batik.kelah dio.merioh molep
meks : ho deki laluh la tu ore paka kain batik.aku beli indonesia ni cekmek.
sepupu : dok heh, dop deki pun cuma fesyen rayo terbaik anok branok tok wan.
meks : kuang ajaq.aku buat baju rayo deh, ingat baik sikit.sajo sipe pakai wat make gulai.

sepupu : baso gom.

lalalallala..meks ketawa kaw² tadi bila dok kecek dengan sepupu meks.terok sgt kah ampa meks pakai kain batik di hari tua.sungguh tua remaja kot.hahaha.


Photobucket
*kain ni la meks pakai *

sebenarnya, meks dengan rendah diri bgtau meks xpandai sgt nak pakai kain batik ni bagai.mmg xsuka.payah.bukan senang nak bg kain ni lekat.satg kan terlondeh parah ampa weih.7 keturunan meks akan malu.hohoho.


agak² kan budak² remaja yg perempuan zaman skrg pakai lagi x kain batik ni.lau meks tyme terdesak je kot pakai.Ingat ada bakti siswa kat Pedang dulu.dok dengan family angkat, tiap² malam pakai kain batik.malu ampa nak pakai suar sebb keluarga angkat meks kuat agama.hoho.xgamak meks nak pakai suar walaupun suar trek.hoho.sungguhh gadis melayu bila meks ingat balik.

ada juga kawan meks masa sttudy dulu pakai kain batik ngan belt.haha.xmo kasi jatuh terpaksa pakai ngan belt.arghh sunggguh kel el lumpo.wakakakka.tp bgs la dr jatuh kan malu.iya dak.tahniah².haha


tapi ampa yg pmpuan la meks tanya ni still pakai lagi x kain batik.meks ada 2, 3 helai je yg meks sendiri itu pun meks beli masa meks pergi Pulau Bali, Indonesia.Belila 2, 3 helai buat kenangan.tapi dok pakai jugek.hahaha.ampa pakai elok² noh jgn kasi malu.risau meks.hehe



NOTA KAKI : haha.selalu² la pakai kain batik.esok² satg kawen xkan nak pakai boxer depan mertua.haha.itu bukan menantu tapi HANTU.haha.

4 comments:

cik QasehThya said...

huhu..
style la pakai kain batik time raye..
same la hambe.. :)
sebab tak pergi mana2 pon..
malam baru balik kampung kat trgnu...


Qaseh klu malas pakai kain batik..
klu rajin baru pakai suar..
pelik tak??...haha

farysa said...

farysa tak pernah pakai
bukan takmau pakai
kalau pakai towel nk p toilet pn nk terlondeh
pkai kain batik ni tak sampai 5minit terlondeh plak
=P

* MissYaniAbdullah * said...

@cik QasehThya

tu la pasal qaseh..meks pun xpandai nak pakai kain sgt..better pakai suar jer...
takut terlondeh..hehe

lagipun raya xdak dok p mana pun..dok rumah reje nak tidoq jer..

hehehe
selamat hari raya

* MissYaniAbdullah * said...

@farysa

yeke...ala standart r tue kan..
lagipun mmg susah nak pakai kain batik ni...hoho

dunia akrg ni dah makin maju..kikikiki