Wednesday, January 12, 2011

286 : TENANGKAN HATI DAN JIWA DENGAN SELAWAT SYIFA'...

salam.



Syukur alhamdulillah kerana ari ni aku mampu untuk mengupdate sikit.hehe.semalam bz sangat..! semalam sebelm tido dengar dulu selawat syifa' sampai terlena.! naseb dalam BB aku ni bukan autoplay lau x nanya BB aku kong macam ni..
saja pagi² ni nak share dengan korang..









Terjemahan:
Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.


Kegunaan ayat-ayat menurut Darussyifa:

1. Surah-Al-Fatihah dibacakan bersama Selawat Syifa’ untuk semua penyakit.

2.Surah-Al-Fatihah, Selawat Syifa’& Lauanzalna untuk menurunkan sesuatu, seperti untuk memudahkan kelahiran bayi, memulihkan masalah kesukaran buang air kecil atau besar, kesukaran menelan atau tercekik tulang dan seumpamanya.

3. Surah-Al-Fatihah, Selawat Syifa’ , Selawat Tafrijiyyah untuk menghadapi masalah yang rumit atau merawat pesakit yang tidak diketahui puncanya.






sumber : SEKOLAH MENENGAH TAHFIZ AL-QURAN CHENDERAH, MELAKA

12 comments:

AIMAN said...

sejuk hati pagi2 selawat macam nie.. huuu
:)

Encik MamaT said...

ayat AQ kena amalkan selalu.. masa senang dan susah.. baru ampuh.. insyaAllah..

azzey said...

MissYaniAbdullaH; slmt pagi..:)

eik`S noName said...

btol dah tu....hehehe
nice post...
http://eiksyad.blogspot.com/2011/01/tag-dari-blogger2.html

Farah Hanim said...

selawat syifa' <3

Cik Yana said...

Nice entry cik Yani :)

* MissYaniAbdullah * said...

@AIMAN

ALHAMDULILLAH..KEKADANG KITA LUPA..SY SENDIRI PUN KEKADANGLUPA ,..HEHE

* MissYaniAbdullah * said...

@Encik MamaT

ALHAMDULILLAH..BAGUS KO NI

* MissYaniAbdullah * said...

@azzey

AZZEY SELAMAT PAGI

* MissYaniAbdullah * said...

@eik`S noName

TERIMA KASIH EIK'S NONAME

* MissYaniAbdullah * said...

@Farah Hanim

LOVE IT TOO

* MissYaniAbdullah * said...

@Cik Yana

TERIMA KASIH CIK YANA