Saturday, January 29, 2011

303 : KELANTAN VS SELANGOR : 2-0 dan Pesta Kad Kuning




[ assalamualaikum ]


kredit kepada : Mohamad Uzair Othman


Korang tengok x game tadi antara Kelantan Vs Selangor.hohohoh...Sungguh dasyat beb tadi perlawanan.sampaikan aku rasa nak masok dalam tv then p main....hahhaa..semangat bukan....biasalah aku mmg sgt fanatik fanatik dengan bola skrg ni...

Tapi malam ni aku rasa pengadil sangat murah memberi kad kuning.Pesta kad kuning agaknya malam ni.Belum 10 minit perlawanan bermula, dah ada yang diberi kad kuning.hohoho..

tapi korang nampak x masa 1st round masa Shahrul Idlan Talahah nak menjaringkan gol penanti tadi ada pancaran laser kan..haip haip apa ni dok main laser

Walaupun permainan diberhentikan hampir 5 minit akibat dari gangguan bunga api, permainan seterusnya dilihat sangat hebat dengan asakan dari kedua ² pasukan.haihh tolongla penonton janganlah kacau permainan.dok diam ² kat kusi tu xboleh ek..haihhhhhhhhhhh..kacau betul la...Tapi dengan kepantasan pihak pengadil , Yusuf Karim memberhentikan perlawanan adalah satu tindakan yang amat bijak untuk memberi pengajaran kepada pihak penonton.Ianya adalah satu tindakan yang sangat terpuji..

hehe.

Apa apa pun tahniah kepada Kelantan kerana berjaya menewaskan Selangor dengan jaringan 2-0..walaupun pada mulanya pasukan dan pengurusan Kelantan mempunyai masalah yang boleh dikatakan agak besar tapi semua masalah ini berjaya di tempis dengan semangat kesukanan yang kuat.Tahniah juga kepada jurulatih Kelantan Datuk M.Karuthu.Walaupun dipilih menjadi jurulatih di saat ² akhir tapi dia mampu menunjukkan kehebatannya walaupun mempunyai hanya mempunyai 2 hari sahaja untuk melatih skuad kelantan.Aku percaya B.Sathianatham telah memberi tip² yang berguna kepada beliau..hehe

Tahniah juga kepada penjaga gol , Khairul Fahmi Che Mat kerana telah menunjukkan kehebatan yg mmg telah diakuai.Walaupun ada kalanya beliau leka tapi dengan pertahanan skuad kelantan, alhamdulillah tidak berlaku sebarang gol.

Tapi tanpa kehebatan dua pemain utama iaitu Shahrul Idlan dan Piya skuad kelantan xkan mampu memperolehi kemenangan .Skali lagi Badri Radzi atau piya menunjukkan ketangkasannya membantu menjaringkan gol seperti dalam Pila Malaysia 2010.Syabas diucapkan.Pertahanan skuad Kelantan yang sememangnya hebat adalah tunggak utama kepada kemenangan malam ni.dan hakikatnya pemain² kelantan malam ni bermain dengan cemerlang sekali..


ayam tambatan kelantan.shahrul idlan talaha

Piya ; awat aku add fesbuk hang dak approve..huh..!!!


oke xder dah.sekian terima kasih


NotaKaki : haih 1st time aku mengulas sukan secara serius dan skema.buleh dak aku nak jadi pengulas sukan.



6 comments:

Pembawa_Wacana said...

eh eh..samo la entry..Kelate terbaek!!

Mat Ganu said...

tahniah diucapkan...^_^

reen said...

ni minat sukan ke orang sukan? :)

* MissYaniAbdullah * said...

@Pembawa_Wacana

BEREH SEP KITO..KELATE MEMANG TERBAIK

* MissYaniAbdullah * said...

@Mat Ganu

TERIMA KASIH MAT GANU

* MissYaniAbdullah * said...

@reen

MINAT DUA DUA