Saturday, October 1, 2011

CINTA



Cinta itu hadir tanpa paksaan. Cinta lahir dari hati yang suci dan cinta itu terlalu agung untuk di ceritakan.Hanya manusia yang memahami maksud cinta yang sebenar sahaja akan memahaminya.Seperti mana kisah cinta Shah Jehan dan Mumtaz  Mahal.Rasa cinta dan sayang Shah Jehan terhadap Mumtaz Mahal tiada berbelah bagi sehingga terbinanya Taj Mahal.Indahnya cinta mereka ini.




Kadang - kadang Allah swt sengaja menemukan kita dengan manusia yang salah untuk kita mengetahui bahawa ada lagi manusia yang lebih baik dari pasangan yang kita temui sekarang.Jadi bersyukurlah atas segala kurniaan yang Allah berikan ini.


Sesungguhnya cinta pada Allah adalah cinta yang kekal abadi, cinta yang tulus dan cinta yang tiada tolak bandingannya.Percayalah, Allah menganugerhkan kita akal untuk kita berfikir tentang segala yang berlaku dengan rasional.


Kerinduan itu selalu menjengak tatkala hati menyebut yebut namanya.Setiap yang manis pasti akan diingati , dan yang kelam itu akan di biar jauh bermain di penghujung jalan, dan biarkan yang kelam itu menjadi debu debu yang berterbangan.Saat indah dikongsi bersama, dan pastinya itulah yang menguatkan kisah cinta antara di dara dan si teruna.



Kadangkala rindu dari jauh terlalu indah.Bisikan suaranya , gelak tawanya, tangisnya selalu berkunjung di minda hati.Ingin saja hati ini untuk berada di depannya, namun apakan daya , perbatasan waktu itu ada.Penyelesaian yang mungkin adalah, hanya mampu mendengar suaranya  walaupun jarak memisahkan kita.Inilah Kehebatan cinta.


Percaya pada hukum karma, Lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik dan Perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik.Hargai cinta anda , cinta sejati tidak akan hilang tetapi keindahan cinta sejati akan hilang sekiranya kita hanya menjadikannya sebagai mainan dunia.



Sekian . 






cikkukubesipenumbuk.



2 comments:

~fais~ said...

sungguh perit rasa d hati, jika d kenang cinta yang pergi...
sungguh terubat rindu di hati, dengan hanya mengenang kembali...
sungguh kuat peribadi hati, andai dapat melupakan nya untuk kesekian kali.

lakov said...

Cinta...
cinta itu abstrak...

ajal maut jodoh di tangan Dia..

percayalah...semua itu datangnya dari Dia..
Dia yang beri kita akan perasaan ini..

so hurrmm..apa yang ada dibumi ini semua berpasangan..
kalau ada laut mesti ada daratan
kalau ada jantan mesti ada betina
kalau ada bumi mesti ada langit
kalau ada perempuan mesti ada lelaki..