Sunday, November 27, 2011

KELAYAKAN OLIMPIK LANDON 2012 l MALAYSIA[2] vs BAHRAIN [3]



Mohd Nazmi Faiz Mansor (tengah) meraikan gol sulung untuk Malaysia pada aksi Kelayakan Olimpik Zon Asia bagi Kumpulan C bertemu Bahrain di Stadium Nasional Bukit Jalil,

Walaupun Malaysia mempunyai peluang untuk menjuarai perlawanan malam ini , tetapi Bahrain berjaya meranapkan harapan negara dengan gol penyamaan.

Jaringan cantik dari Nazmi Faiz seawal minit ke 30 , memberi inspirasi kepada pemain lain untuk memberi persembahan yang terbaik.Ledekan kencang dari Nazmi mampu mengalah penjaga gol Bahrain dengan mudah.

Tetapi , Bahrain mula bangkit di separuh masa kedua walaupun salah seorang pemain mereka diarahkan keluar padang ekoran dilayang kad merah.Walaubagaimanapun, magis pemain Bahrain menjadi titik pemusnah harapan negara kerana Bahrain berjaya menjaringkan 3 gol dalam masa 6 minit walaupun bermain dengan 10 orang pemain sahaja.


Kemasukkan Syaiful Azwari bagi menggantikan Wan Zack Haikal mampu mengkucar kacirkan benteng pertahanan Bahrain tetapi beberapa percubaan pemain kita berjaya di musnahkan dengan mudah.


Walaupun kalah, Harimau Muda tetap di hati.Selamanya Harimau Muda.Walau kalah tetap teruskan perjuangan.Kalah hari ini tidak bermakna kalah selamanya.


Jika xmampu menyokong ketika kalah, jangan bersorak ketika menang."




No comments: