Wednesday, November 9, 2011

STADIUM BUNG KARNO l KIBARAN BENDERA KELANTAN DI PERUTMU



Semalam , Stadium Bung Karno yang terletak di Jakarta Tengah ,Indonesia menyaksikan sekumpulan anak muda dari Malaysia sedang mengibarkan Bendera Malaysia sebagai tanda sokongan yang tidak berbelah bagi kepada pasukan bolasepak negara dalam persaingan di  Sukan Sea Indonesia 2011.Tapi apa yang menjadi lebih  manis adalah  kelihatan salah seorang dari komrad ULTRAS KELANTAN THE RED MANIA  memakai baju GATE H yang merupakan simbolik bagi ULTRAS KELANTAN.Sambil  memegang bendera Kelantan beliau teguh berdiri disitu walaupun banyak yang menyatakan stadium itu 'bahaya' untuk peminat bolasepak Malaysia.

Hafizi bersama Jalur Gemilang

Hafizi Hadi merupakan salah seorang komrad Ultras Kelantan The Red Mania yang sedang menyambung pelajaran dalam bidang Farmasi di salah sebuah Universiti di Jakarta.Beliau pernah  bersama sama saya 'berawaydays' ke Stadium Nasional Bukit Jalil semasa perlawanan Piala FA sekitar bulan 6 yang lalu.Beliau selalu bersama ULTRAS sekiranya pulang ke Malaysia :). 

Gate H merupakan salah satu pintu masuk di Stadium Sultan Muhammad IV dan Gate H juga sangat sinomin dengan ULTRAS KELANTAN THE RED MANIA kerana di sinilah tempat ULTRAS KELANTAN berkumpul iaitu di antara curva. Jadi berinspirasikan GATE H maka , terbitlah sebuah design yang seterusnya di jadikan baju rasmi ULTRAS.

Hafizi bersama Bendera Kelantan Dan Baju Gate H, baju ini merupakan baju rasmi untuk ULTRAS KELANTAN 


" BANGUN SEMUA PENONTON , SATUKAN HATIKAN HATIMU , TINGGIKAN SORAKANMU....DEMI KELATE "

Walaupun umum mengetahui bahawa Malaysia sekadar seri dengan Singapore tanpa sebarangan jaringan , tetapi para penyokong tetap memberi semangat untuk pasukan negara.Sokongan dan kibaran bendara di Bung Karno tetap berkibar tanda sokongan.

Malaysia 0 - Singapura 0

Sekumpulan pelajar Malaysia yang sedang menuntut di Indonesia.


Hafizi bersama mafla Kelantan.Hidup anak jati Kelantan






Deni macam PAEH JUDIN kan kawan kawan.HAHAHHAHA


Satu kebanggaan taktala melihat Jalur Gemilang dan juga Bendera Kelantan berkibar di Bung Karno, Jakarta . Anak jati Kelantan berada di mana mana sahaja waima di ceruk dunia sekalipun . :).



Anak Kelantan Di Australia , perlawanan semasa menentang Australia .Malaysia mendapat undangan perlawanan
persahabatan menentang Australia suatu ketika dahulu.



NotaKaki : Ingin menjadi sebahagian komrad ULTRAS KELANTAN dan anda mempunyai jiwa, anda boleh bersama kami di GATE H , tiada bayaran yang dikenakan sebaliknya kami hanya mahukan jiwa anda.Jiwa yang sentiasa bersama TRW.Memberi semangat dan juga sentiasa berfikiran positif.Hanya apa yang perlu adalah memakai kasut, mempunyai MAFLA KELANTAN , dan juga memakai jersey KELANTAN atau pun berbaju HITAM kerana ULTRAS Dikenali dengan pakaian serba hitam.Anda di larang memakai jersey dari kelab lain. :)


BEING ULTRAS IS NOT A CRIME



Kepada Hafizi dan rakan rakan :) belajar rajin rajin dan harumkan nama Kelantan di bumi bekas tanah jajahan Belanda itu :) .Buktikan bahawa walaupun negeri kita selalu di anak tirikan tetapi kita tetap menjadi KEBANGGAAN.




No comments: