Saturday, May 15, 2010

ibu dengarlah ...ibu..ibu...

adik cuma nak tanya ibu , kenapa jadi begini

cinta februari
Bu, adik cuma ingin bertanya ...
Rasanya ibu xkan mampu menjawabnya..
Ibu ingat x 14 Februari
Malam itu ibu ada temujanji...
Ibu jumpa jejaka itu..
Ibu kata dia cintakan ibu..

Benarkah bu,....

Dia puji & puja ibu..,
Dia rayu & belai ibu...
Katanya cintanya hanya untuk ibu..

Benarkah bu...,?

Ibu berkhayal dengan pujukannya..
Ibu terbuai dalam bicaranya...
Ibu terlena oleh bisikannya..
Benarkah bu..?

Ibu xkisah dia peluk ibu,
Ibu izin dia sentuh jasad ibu..
Ibu puas dapat buktikan setia ibu ..
Macam dia kata..mahu bukti cinta dari ibu..
Tapi benarkan ibu...
Masa berlalu..hari ini 9 bulan
Pohon yang ibu dan lelaki itu tanam telah membuahkan hasil..
Hari buah cinta kalian telah terzahir..
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah dilahirkan...
tapi benarkah ibu...,
Kenapa dia tidak sama menyambut kami..?
Kemana dia pergi tidak azankan kami..?
Mengapa ibu pun benci kami..?
Sedangkan inilah tanda semaian cinta kalina..?

Mengapa Ibu..?

Tak terasakah sakit & perit..
tak berbakikah kasih & sayang ..,dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan..

Benarkah ibu..
Benarkan begini...?
adik cuma nak tanya je ibu...

renung- renungkanlah :

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok… aku cari pasanganku
Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti… aku bawa pasanganku
Bila sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine… Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu… aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu… aku ingat pasanganku
Selalu… Ibu ingat kat aku
Bila..bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu
Selalu… aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila…. aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan:

Dulu Ibu kata: “Kalau kamu sudah habis belajar dan
berkerja… bolehkah kamu kirim wang untuk Ibu? Ibu
bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah”.

Berderai air mata. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus
sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu
sudah tiada.

48 comments:

knowg said...

*terkedu*

azie said...

aduh, sedihnye tgk baby2 tu huhuhu... klau xnk jgn la di buang2mcm tu huhu..

+akufobia+ said...

sob.

* MissYaniAbdullah * said...

mmg sedih kan knowg :

xdpt digambarkan ngan kata2..

* MissYaniAbdullah * said...

azie :

syurga tempat mu baby yg xberdosa..
dan nerakala tempat mu wahai sang ibu dan ayah

* MissYaniAbdullah * said...

fobia..
ko nanges ker

cikCEPET said...

speechless
:))

Aidi-Safuan said...

baru lepas makan. adeih... nak muntah la plak...

* MissYaniAbdullah * said...

aidi safuan

wei ko ni kan..
xbaik tau..
xder sifat kemanusian betoi,,
ko xrasa sedih ko tgk bby ni yg xberdosa..
ish2 ko ni

* MissYaniAbdullah * said...

cik cepet..

i terkesima

Cik Lilo said...

awh sedih gila kesian lah baby baby tu eeeiii geram nya orang buang2

ASaDa RyutaRo said...

hadoi.. sanggup kan buat baby camtu. apa yang dalam fikiran mereka?

baby bukan orangkah? anak sendiri!! terlalu fikirkan tentang diri, hanya pentingkan maruah diri. lupa pada nyawa lain..

tak hibakah dengar tangis baby masa nak buang tu?


*rindu dgn mak...

* MissYaniAbdullah * said...

cik lilo..

org yg xdak akal je sgup buat begitu..
kenapa xbg kat org jaga ka..
mmg gila la manusia zaman skung ni...

* MissYaniAbdullah * said...

asada..

ni lah kejahilan manusia dan dunia semakin hampir kepada kiamat

kay shafiQ said...

Pengajaran kpd laki2 n pompuan. Kalo x nya bersetubuh 2 golongan dlm keadaan yg haram, maka x jadi la cam2.

Bert said...

seriau tgk gmbr2 ni..
kalo x nak jaga baby tu, jgn dibuang/dibunuh..bagi kat jab.kebajikan, kalo malu pakai topeng mase nak bg baby tu

* MissYaniAbdullah * said...

kay shaeiq :

budak2 ni miang..
gedik..
bila jadi cm ne nyesal pun xguna...
lau setan da menguasai minda manusia beginila jadinya

* MissYaniAbdullah * said...

bert :

manusia mmg tidak pernah berfikir panjang apabila membuat sesuatu perkara

sweeTSour said...

pergh sedihnya tgk...sampainya hati dorg buat mcm ni...tp biasa nya ibu sanggup wt mcm ni sbb bapaknya yg xmo bertanggungjawab..nk sewonok tp xmo pk akibatnya..huhu sian insan2 yg xberdosa

* MissYaniAbdullah * said...

dua2 ekor yg buat ni mmg ngoonggg

Che Kechik said...

speechless..
sebak tgk baby2 tu..
sanggup dorang biarkan anak yg dikandung 9bln macam tu je..
subhanallah..
mana hlgnya rasa kemanusiaan dorang ni..
T___T

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

orang yang nak sangat bb.. tak dapat.. org yg taknak.. senang je nak dapat..... sedih bila tgk bb diperlakukan begitu.. subhanallah

* MissYaniAbdullah * said...

cik kecik

kita sekarang berada di akhir zaman..
segala jenis perkara yg diluar kotak fikiran manusia semakin hari semakin timbul...

Din.. said...

sedih tol tgk gmbr2 tu.. knpla manusia sanggup buat mcm tu...

~NURUL~ said...

ya Allah mmg xberhati perut mereka ni.. tp kadang2 pelik dengan segelintir manusia, bila dpt je tau org tu mengandung ank hrm, terus dipulaukn, dipinggir, dpndg serong, dijaja sana sini, jdk buah mulut, mak bpk pon pinggirkn perempuan tu.. tp xsedar ke?? perbuatn ni jugk y menggalakkn mereka bunag bayi mereka. lg 1, y lelaki bebas xamek kisah, org pon xbpe nk kisah dgn laki tu.. org cume tau perempuan tu xpndai jge diri.. xada maruah diri. Kasihankan?? kita kena sama2 membantu mereka y tersasar ni.. jgn sampai mereka menambah dosa dengan membunuh bayi sendiri dan terus sesat tanpa bimbingan dan sokongan masyarakat.

* MissYaniAbdullah * said...

mimie

mmg manusia xpernah nak bersyukur apa yang diberi...
lau diaorg bg kat pasangan yg xdak anak kan dapat jugak mengurangkan dosa keji mereka tu..sungguh sengal depa ni...

* MissYaniAbdullah * said...

din

inilah sebbnya bila nafsu menguasai manusia..
sampaikan lupa yg mana baik dan yang mana buruk
subhanaallah

ZilaJai said...

ya Allah...sedih sgt2...((

* MissYaniAbdullah * said...

nurul :

kita sebagai manusia harus mengambil benda2 ni sebagai satu pengajaran dan ikhtibar dalam kehidupan kita..
elakkan perkara yg dilarang ALLAH swt

* MissYaniAbdullah * said...

zila jai...

mmg xdak hati perut org yang membuang bayi yg xberdosa ini!!

fatin hanani said...

sedih tgk baby2 2
& sedih baca ayt2 2
terasa la jugak :)
slalu keksh ja frst
mama???huhu cdih.....

Nuraisyyah said...

hmmm aisya xtau nk ckap pe..hmmm tragis..kcian..:( smoge mereka d beri petunjuk..sygi la anak2 anda :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

Astagfirullah al azim..awe tak sanggup nak tgk perkara mcm ni...awe kesian,marah,benci dan sedih pada apa yang berlaku..semoga kita dijauhkan daripda perbuatan tu dan kite mendapat anak-anak yang soleh dan solehah pda prkahwinan yang sah

* MissYaniAbdullah * said...

fatin:

sesungguhnya bby2 ni adalah syurga menantimu wahai syg

* MissYaniAbdullah * said...

aisyyah

kita sama2 berdoa agar kita dijauhi oleh perkara sebegini..Amin

* MissYaniAbdullah * said...

hawa :

amin..semoga apa yg didoakan menjadi kenyataan

faezahannah^^ said...

bagus sgt entry nie!! teruskan berkempen. ramai lagi yang masih belum sedar di luar sana...

rutikeben said...

em..sedih bila tgk gambar ni byk2 camni..mmg dah smakin mnjadi2

* MissYaniAbdullah * said...

faezah

ini peringatan untuk diri sendiri jgk
semoga dijauhi

* MissYaniAbdullah * said...

rutiiiiiiii

mnusia sgt kejam

kitatauke said...

diorg ingat kehidupan hanya du dunia ni je kot....tak sedar kita akan dihisab di dunia yg 1 lagi..

* MissYaniAbdullah * said...

kitatauke

hanya Tuhan yang mampu membalas dosa2 ibubapa mereka dan kita sebagai manusia haruslah sentiasa mengelakkan diri dr bersikap begini

kitatauke said...

missyani:sokong...pnh dgr kisah seorg ibu pelacur??melacur tu..antara dia dgn Tuhan..tp kite sbg anak....tak harus derhaka kepada dia selagi dia tak suruh kite langgar perintah Tuhan...

* MissYaniAbdullah * said...

tauke :

walau sehina mana pekerjaan ibu kita, kita harus menerima walaupun ibu kita salah dalam mencatur kehidupannya...
syurga seorang anak tetap terletak dibawah tapak kaki ibu walaupun ibu seorang pelacur..

hans said...

sapa lah mak bapak diorang nih

* MissYaniAbdullah * said...

hans :

sama3 kita berdoa agar ibubapa budak2 ni diberi petunjuk untuk menjadi manusia yg lebih baik

farah.razali said...

Atagfirullah. Ini bukan manusia. Tapi lebih kejam dari binatang. Subhanallah. Binatang pun tahu syg anak.

* MissYaniAbdullah * said...

farah :

diaorg xlayak dipanggil manusia..
sehina2 manusia adalah manusia seperti ini..