Wednesday, June 2, 2010

sedihnya sikap manusia ni kan!!

Kalau u all sanggup tengok....rasa nak menitis air mata... Orang Singapura yang jahil agama... Ini jadik kalau Kafir yg memerintah Pengguguran anak di Singapura.........Just to share reality dunia skrg. Kami keberatan menyiarkan gambar ini. Kami akui ia ngeri dan akan mengejutkan sebahagian pembaca. Tetapi setelah bebincang
panjang, kami dengan berat hati memutuskan untuk menyiarkan gambar ini. Kerana kami berpendapat dan berharap ia dapat menjadi pengajaran kepada semua terutama sekali mereka yang berniat untuk menggugurkan anak, atas apa jua sebab dan alasan...Setengahnya masih merah darah dan sebahagian lagi telah bertukar kepada merah birat akibat telah beberapa hari terperap dalam rumah mayat.

Suatu yang pasti, setiap beg plastik mengandungi sekujur tubuh kecil terkulai layu berlumuran darah. Nama ibu, nombor kad pengenalan dan tarikh pengguguran tertera pada kad hijau yang disertakan bersama 16 janin yang berusia antara dua minggu dengan enam bulan. Air mengalir merah apabila janin dimandikan bersama urinya sebelum dikafan, disembahyangkan(gambar sisipan) dan kemudian dikebumikan dalam dua liang
kubur di Pusara Abadi dekat Lim Chu Kang.Kami & krew TV3 sempat menyaksikan suasana menyayat hati itu dibilik mandi mayat Masjid Pusara Aman baru-baru ini.Namun tidak mendapat kelulusan utk tayangan dari pihak atasan atas pelbagai alasan....

Kesemua janin, Melayu/Islam itu baru saja diambil pegawai Persatuan Derma Amanah Muslimin (MTFA) dari tiga buah hospital setempat. Hospital Wanita dan Kanak-kanak Kandang Kerbau (KKH), Hospital Besar Singapura (SGH) dan Hospital Universiti Nasional (NUH). Janin-janin itu tidak dituntut oleh ibu yang mengandungkan mereka selepas menjalani pengguguran di hospital.
tal- hospital tersebut.



Astafirullahalazim!!!!

*** sy dpt emel cerita ini setelah menyertai group.dalam group tu membincangkan semua isu..dan tiada penambahan ayat..sy copy bulat2 ***

8 comments:

piewahid said...

salam,
mmg menyedihkan & ada org kata, selain uri, janin pun bagus gak buat cmpurn dlm bhn2 kosmetik.

fiezah91 said...

huh! tak sanggup nak tengok.. manusia yang kejam sanggup nak gugurkan anak sendiri..

* MissYaniAbdullah * said...

piewahid :

salam...

mmg sedih kan..
mmg betul pun..
tp sy pun xsure..

* MissYaniAbdullah * said...

fiazah :

manusia mmg cm ni..bila buat salah xnak tanggung plak...
haihh..pa nak jadi la...

Rozana Razali said...

sedihnyaaa, dh la semua ckp sifat.. xguna betol mnusia2 ni..

Aidi-Safuan said...

mak aih! sedih gler tengok picture nih! adoihh... teruk betul la. haihhh

* MissYaniAbdullah * said...

rozana razali :

tu la...dah cukup sifat dah...
manusia ni mmg xguna betul..
ni la org habak bila tgh seronok semua dah lupa..bila dah jadi gini..xmo bgtahu parents..then gugur la jalan terakhir

* MissYaniAbdullah * said...

aidil :

sedih kan..
budak2 ni sgt malang sebb ada mak bapak yg xguna...
hanya Allah yg mampu membalas dosa ibubapa mereka ini