Monday, November 8, 2010

195 : CINTA KEDUA CINTA YANG INDAH

Selamat pagi semua.lewat sikit update sebb td ada kontraktor mai opis.hohoho.but back to poin.Hari ni meks nak bercakap mengenai Cinta.Oh meks mmg banyak pengalaman bercinta.Boleh dah nak gelar meks si Doktor Cinta.Paling lama meks bercinta 7 tahun.Mmg ni cinta mati la konon, perancangan nak bertunang dah siap tp dekat nak bertunang , Tuhan tunjuk segala².Alhamdulillah......

Photobucket
GINI LA DULU MASA MEKS GADUH NGAN EX MEKS YG KAMI RANCANG NAK TUNANG TU:
BUKAN SI FARID < BUKAN NAMA SEBENAR>
Tapi meks ingin bertanya, pernahkan tuan puan semua merasai kehilangan org yg tuan puan syg dan si dia kembali.Maksud meks disini adalah semasa kehilangan si dia adalah bukan disebbkan kecurangan atau masalah tapi keadaan yang memaksa sehingga berlakunya perpisahan.PERNAHKAH? Tak kisahla kehilangan si dia atas sebb apa sekalipun tetapi bukan kerelaan hati kita , senang kata TERPAKSA.


Pernah? Lau bertanya pada meks mmg meks pernah mengalaminya.Pernah sekali la.! Berpisah kerana keadaan yg memaksa.Tapi itu cerita tahun tok nenek sudeh.Tapi sebenarnya bila kita dapat memiliki kembali cinta yang pernah terpisah tanpa kerelaan hati kita, ya ampun kita la manusia yg paling gembira, paling bahagia. Kenapa, sebb skrg ianya terjadi kepada meks.Banyak sebb kenapa meks ckp meks la org yg paling bahagia...


si dia lebih menghargai
oh yg ni mmg tepat sekali kerana si dia akan lebih menghargai cinta kedua.Peluang ini akan menjadikan si dia lebih menghargai pasangannya.Peluang yang diberikan adalah sesuatu yang amat berharga.Dan Si dia akan lebih berhati-hati dalam apa jua tindakan dia agar xder lagi hati yang akan terguris.Si dia akan menjaga anda.Betul


si dia lebih romantik.
uits had ni meks sukes.! yela..sifat romantik ni mmg perlu ada dlm setiap individu.xkisahla perempuan ker, lelaki ker yg penting sama² romantik.Perasaan romantik ni akan membangkitkan suasana yg sgt mendamaikan bila kita bersama si dia.Waktu² bersama si dia akan lebih bermakna.Saat² indah dilalui membuatkan si dia lebih bertambah sayang kepada kita.Mungkin semasa tempoh percintaan dulu, si dia tidak dpat menunjukkan kasih syg sebenar atau pun tempoh percintaan yg terhad, jadi disinilah si dia akan menunjukkan sifat sebenarnya.

Lebih matang
Si dia akan lebih matang dalam apa jua tindakannya.Weither dlm percakapan ataupun pemikiran.Apabila telah berlaku perpisahan pada peringkat pertama semestinya si dia akan berfikir dan muhasabah diri sehingga setiap tindak tanduknya adalah sgt sempurna.Si dia akan menjaga anda dan berusaha utk tidak menyakitkan hati anda walaupun sebesar zarah.See , si dia begitu mencintai anda.Disinilah anda akan lihat si dia akan lebih serius bersama anda.Serius.Si dia akan membayangkan kehidupan ari tuanya  bersama anda, arghh sukanya..


Selalu ingin bersama anda
Setiap saat bersama anda adalah saat yg paling indah bagi si dia.Sesibuk mana pun si dia, si dia akan tetap meluangkan masa bersama anda.Mungkin ini adalah dendam yg tidak terbalas semasa tempoh percintaan yang singkat dulu.Si dia akan cuba memberikan yang terbaik untuk anda.Secara jujurnya, inilah keadaan yang tengah meks lalui skrg.
Photobucket
BILA NAK JADI MCM NI!!
So bagi meks Cinta kedua walaupun pada mualanya adalah berpisah tanpa kerelaan adalah sgt indah.Terlalu indah utk diluahkan dengan kata-kata.Cuak ker membaca..ala layankalah meks ni..Dalam hati ada taman kot sabit tu gedik lebih..haha..tapi insyaallah meks akan lebih menghargai cinta ini..Amin.Pada semua, hargaila cinta anda.Sayangi la mereka yang menyayangi kita bukan kerana harta, rupa paras tapi cintainya dia kerana hatinya yg telus mencintai kita.


NOTA KAKI : semoga si dia terus menyayangi

    10 comments:

    suffer8zine said...

    wow nice entri

    Terkini : Pemandu Bas Dirotan

    Khairul Antasha said...

    salam..

    betul tu.. hargailah cinta..jgn zalimi cinta.. :)

    shara bunga said...

    hahahha
    sebijik mcm shara skunk :)
    dye kembali :(

    cik shabah said...

    ehem ehem ehem!da ade calon ea?huha =P

    sYaza said...

    waaahh...best nye meks..ehhehehe

    * MissYaniAbdullah * said...

    @suffer8zine

    ok thanks..huhuhu..
    ur belog pun awosome beb!!

    * MissYaniAbdullah * said...

    @Khairul Antasha

    salam..jgn pernah zalimi cinta kerana cinta sangat indah

    * MissYaniAbdullah * said...

    @shara bunga

    shara..alamak kita dalam munge2 cinta.hahha..syok kan beb...
    indah betul hidup ni

    * MissYaniAbdullah * said...

    @cik shabah

    shabah saja nak kenakan kak yani yer..
    dush2 dush2 banyak kali..hahaha

    * MissYaniAbdullah * said...

    @sYaza


    hehehe...syaza tgh munge2 cinta..kikikiki