Wednesday, June 22, 2011

ANTARA TANGGUNGJAWAB SEORANG ISLAM DAN MINAT TERHADAP BOLA..?



Assalamualaikum salam bicara .


Sekali lagi gambar mampu berkata-kata.Saya biarkan anda berfikir sejenak ..

P/s : saya masih lagi ingin membicarakan mengenai bola sepak di Kelantan.Sila jangan marah dan saya SAYANGKAN KELANTAN.titik.


KREDIT PIC INI PADA  JEMING HASSAN


Wanita adalah yang paling mudah memasuki syurga tetapi wanita jugalah yang paling ramai menjadi penghuni neraka. Sabda Nabi yang mafhumnya; "Wanita yang solat 5 waktu, berpuasa di bulan Ramadhan dan mentaati suaminya, maka masuklah dia ke syurga melalui mana-mana pintu yang disukainya".


Apa yang bermain di fikiran anda sekarang.Pada mulanya saya melihat gambar hanya satu sahaja perkataan yang keluar waktu itu MASYAALLAH ...indah sungguh ciptaanNya terhadap manusia ini.Alangkah indahnya pemandangan ketika ini.Di dalam kelompok lelaki terselit ' KEHEBATAN ' wanita ini.Saya amat mengkaguminya.Minat terhadap bola tidak menghalang saudari kita mengerjakan ibadat yang diperintah olehNya.Mulianya wanita ini.Terasa diri saya kerdil.

Soal agama tidak dilupakan walaupun mempunyai minat terhadap sukan.Satu penghormatan untuk wanita ini.Inilah iktibar yang harus diambil contoh oleh semua penyokong wanita dan lelaki di luar sana termasuklah diri saya.InsyaAllah.Inilah yang kita mahukan dimana 'membalancekan ' antara dunaiwi dan juga akhirat.Alhamdulillah.


Renung²kanlah dan Selamat Beramal..




Sila Like page PENYOKONG SETIA WANITA THE RED WORRIORS





yang benar benar :  missyaniabdullah

7 comments:

SITI ARFAH said...

SubhanaAllah . Dlm keasyikkan dunia, ppuan tu msih lg teringatkan kwjipannya sbg seorg muslim utk brsolat . Dunia2 juga,,akhirat jgn d lupakn .^^,

anis aneesa said...

alhamdulillah..bagus utk pedoman bwat kita sume..=)

Mohamad Faiz said...

bagus, macam nih la yg sepatutnya.. bola2 jgk, solat2 jgk~

http://mohdfaiz.co.cc/aku-seorang-blogger-hebat

Unknown said...

pada pndangan saya,
bagus 2 baguslah,
tapi sudah tak ada tempat solat mcm surau @ masjid..
sampaikan seorang perempuan terpaksa sembahyang ditengah kalangan lelaki bukan muhrimnya..

Cik Bucken said...

tp cam seram plak..tetibe putih situ..tp mmg hebat wanita tu..:)

Alif Haris said...

woaahh salute lah ladies tu !!!

shedameor said...

gambar betol la tu yea ?