Monday, June 27, 2011

JADILAH PENONTON YANG MATANG , MEREKA DI LUAR MEMERHATIKAN KITA.







MEMALUKAN DAN MENGAIBKAN.

Kecoh lagi dan terus kecoh.Orang luar tidak habis² menjadikan Negeri Kelantan dan rakyat Kelantan sebagai bahan untuk menghina kami.Kenapa ini harus terjadi.Dan mengapa Kami Kelantan yang terus menjadi mangsa anjikkan dari anda yang tidak berpuas hati dengan kami.

Hanya satu sahaja persoalan saya. APA SALAH KAMI.???

Apakah salah kami kerana di lahirkan di bumi Kelantan ini..?Adakah salah ibu bapa kami kerana melahirkan kami di Kelantan.:( . Terlalu sedih apabila negeri kami di malukan sedemikian rupa tapi apakah daya kami rakyat Kelantan terlalu kecil jika dibandingkan dengan rakyat negeri lain.

Apakah salah kami juga kerana negeri kami di takbir oleh Parti Pas dan seterusnya kami dibenci , di jemuh, di hina di tanah air kami sendiri.Mana laungan anda yang mengatakan yang negara kita sebuah negara demokrasi sedangkan kami Kelantan seperti di hanjinkan oleh mereka yang mengaku rakyat Malaysia.

Anda yang menghina kami rakyat Kelantan tersangatlah busuk hati.Gelaran apa yang seharusnya saya lebalkan, seharusnya anda sendiri letakkan kerana manusiar² seperti ini sebenarnya duri dalam lipatan yang menjadi batu api kepada pepecahan kita rakyat Kelantan.

Tapi satu peringatan untuk orangr² luar yang menghina kami

'' Semakin banyak pihak yang cuba menjatuhkan kami, semakin erat ukhwah kami kerana inilah ajaran kami dari kecil.Ajaran yang diberikan oleh kedua ibu bapa kami .''

Page di atas sangat memalukan.Bagi saya inilah kemenangan bagi orang luar yang ingin menjatuhkan kita rakyat Kelantan.Orang luar terus menerus memtertawakan kita tanpa kita sedari bahawa semua ini sebenarnya atas ' kebodohan ' diri kita sendiri.Mereke terus mencari ' point ' yang sememangnya jelas di depan mata.Orang luar akan sentiasa memerhatikan gelagat kita kerana kita adalah rakyat yang sentiasa bersatu.


Tidak salah untuk bergembira semasa acara seperti bola sepak kerana kita berhak meraikannya tetapi berpada² lah wahai saudaraku sekalian.Saya tidak kisah untuk mewarnakan rambut atau mencontengkan muka dengan wajah² yang pelik, saya tahu anda semua kreatif tetapi inilah manusia.Rambut sama hitam tapi hati manusia siapa yang tahu.


Pelbagai fesyen dan corak yang di pamerkan di dalam page ini dan sememangnya ianya sangat memalukan.! Terus terang saya katakan yang saya hampir terduduk apabila melihat gambar perempuan yang mewarnakan pusatnya dengan menonjolkan sebahagian dari aurat.Ya saya tidak berkata yang saya ni baik tidak cuma saya rasa tindakan perempuan tersebut sangatlah memalukan kita sebagai negeri yang terkenal dengan islamnya.Kreatifnya anda saya puji tapi jangan sampai membodohkan diri kita sehingga menjejaskan nama Kelantan.Fikirlah saudara kita semua.Masih belum terlambat....


Dan bagi kaum² lelaki di luar sana.Respeklah kaum perempuan.Dengan memaki coli perempuan dan melukis perhiasan seperti coli perempuan itu adalah satu perbuatan yang sangat menjijikkan.Adakah kami ini sebagai kaum perempuan layak di hina sedemikian rupa.Berpada²lah..Ingat orang yang paling hampir dengan anda iaitu IBU anda.!!!!


Seperti yang katakan tadi, mulai sekarang ayuh semua peminat bola Kelantan , jaga tingkah laku anda kerana kita sedang berada di puncak sekarang ini.Dan harus di ingat bahawa akan ada pihak yang akan sentiasa mencari kesempatan menjatuhkan kita selagi nyawa masih di badan.Beringatlah saudara ku semua.


Satu yang pasti.Biarkan si bodoh yang cuba menjatuhkan kita dengan dunianya.Kita sebagai rakyat Kelantan apa yang perlu lakukan adalah dengan mereport Fesbuk itu.Jangan sekali² kita menghabiskan masa dengan bergaduh dengan mereka yang cuba menjatuhkan kita kerana mereka mempunyai point untuk menghentam kita.Hari² report pun xpa kan.!

Cubalah menjadi penyokong yang matang.Perjalanan TRW terlalu panjang dan terlalu banyak perkara yang ' busuk ' yang melibatkan Kelantan diperkatakan.Usah di tambah.Biarkah yang manis² sahaja yang meniti di bibir masyarakat kita.Orang kata sokong biar bijak.

Anggap sahaja ini adalah sebahagian dari ujian Allah swt pada kita rakyat kelantan.Bersabar dengan anasir luar yang sentiasa ingin melihat kita jatuh kerana kita terkenal dengan sifat adik bradik kita kan.Dan Perjanjian Allah swt, Allah akan menyayangi umatnya yang bersabar dengan apa saja ujianNya.ISLAM menuntut umatnya supaya sentiasa bersabar. Setiap dugaan dan halangan hidup seharian perlu ditempuhi dengan reda dan penuh keinsafan. Umpamanya apabila ditimpa kemalangan atau musibah, hendaklah menyerahkan diri dan bertawakal kepada Allah. Sikap sabar akan memberi ganjaran kepada manusia baik di dunia atau akhirat.Sekiranya timbul perbalahan perlu ditangani dengan adil, saksama dan penuh kesabaran. Kehilangan sifat sabar hanya akan mengeruhkan keadaan, bukan menyelesaikan masalah. Sifat sabar membuktikan kewibawaan, peribadi dan ciri Muslim sejati serta mulia. Belajarlah menghormati jika kita mahu diri dihormati dan disegani orang lain.


Ganjaran sabar di dunia ialah mendapat kemenangan dan kejayaan hidup dalam menegakkan kebenaran Allah. Firman Allah bermaksud:

Ya, cukuplah jika kamu bersabar dan bertakwa dan mereka akan datang menyerang kamu seketika itu juga, nescaya Allah akan menolong kamu dengan lima ribu malaikat yang memakai tanda.” – (Surah Ali Imran, ayat 125).


Orang bersabar dengan ujian Allah dan sebarang kesusahan dalam mempertahankan keimanan amat dikasihi Allah serta diberikan kurnia yang banyak. Tentunya hidup kita akan dipenuhi dengan kegembiraan dan kebahagiaan sepanjang masa. Firman Allah bermaksud:


“Mereka dalam keadaan gembira disebabkan kurnia Allah yang diberikan kepada mereka...” – (Surah Ali Imran, ayat 170).


PERINGATAN :
Untuk anda yang sememangnya mempunyai hasad dengki, ada kami kisah.Kami sentiasa mempertahankan Kelantan selagi nyawa dikandung badan.Selagi ada darah yang mengalir selagi itulah kami akan pertahankannya walaupun nyawa kami melayang.IM PROUD TO BE KELANTANESE.

6 comments:

Nurul Jannah said...

sabarlah..diorang mmg melampau..sume negeri sama sahaja..tade lebih atau kurangnye..kite semua satu tanha air..kan?

poknik said...

ore lua x abih2 dgki nga ore kito..sbb nyo dorg ni hanjing blako.bodoh kepek

Chicak said...

sabar2 la.lgpn sekarang pemakaian tudung dah makin kurang kat kelantan.dulu rasa kalu nk masuk kelantan kene pakai tudung.yg xbrtudung snggup pakai tudung cbb nk masuk kelantan..sekarang ape jd?

gettop said...

Followers (1560) follow balik yach..

-atiQah- said...

kdg2 geram dgn org luar hok brehi ngato ke org kelate. mcm hino sgt. tp tulah, kdg2 org klate ni ado hk xjago diri. mcm org hok fesyen pelik2 dlm page tu. tp meme ado sggh ko org2 gitu kat kelate? mugo xrjn tgk. hehe.

tieykah said...

Kito xdop saloh,tapi sep yor hok ado saloh.Tok puah ati sokmo.

Mano2 napok kelate ni jahat.Tok keno atas muko sendiri lagi.