Sunday, June 26, 2011

JANGAN NAK MENYALAK DI PAGAR ORANG LAU PAGAR DI RUMAH SENDIRI ADA ANJINKKK...

SAYA SEORANG KELANTAN, LAHIR DI BUMI KELANTAN, MAKAN MAKANAN KELANTAN, SAYA SAYANG KELANTAN SEHINGGA HUJUNG NYAWA SAYA!!


Bicara seorang perempuan yang masih belum menduduki SPM



Assalamualaikum.Pagi ini sepatutnya saya menghadiri satu meeting tetapi terpaksa di cancel atas sebb yang tidak dapat di elakkan.! oh alangkah cerianya.Mengadap dan berjumpa orang adalah suatu perkara yang paling malas saya lakukan.!oke stop the topic.!

tadi buka page Kelantan The red Worriors [ 2011] .Admin page telah menlinkkan blog yang telah menghina negeri Kelantan dan lebih memalukan adalah nama Tuan Guru Nik Azizi telah dinyatakan sekali tanpa sebab yang munasabah.Agak terkilan apabila membaca entry anak gadis tersebut.oh anda sangat malang.! anak sapa la ni kan....


oh God sungguh gedik!!!

Itulah latar belakang adik Wahyu Liana bin Wahidin.Pergh sentap bila tengok nama.! cantiknya nama secantik maksudnya.Tetapi betapa sebak dalam hati kerana nama yang cantik tidak secantik hati walaupun empunya diri seorang yang cantik.



Kerana nila setitik habis susu sebelanga.Apa motif si WL ni membuat entry yang sangat ' bangang '?.Gaya penulisan yang agak kolot ditambah dengan rasa marah kot time ni sebb team pasukan yang diminati Negeri Sembilan dan Selangor ( seperti yang disebut ) kecundang lebih awal.Haihh cik adik tension benor nampak.! kesian dia kesian dia kesian dia kesian dia kesian dia kesian dia....


Asal petik je nama Kelantan semua orang akan ingat jahat kan...? Pehal negeri lain xjahat kah..Kenapa dalam Malaysia ni Kelantan je ke ada dalam peta ni..? Negeri lain xdak ker..? what the bodoh perempuan...! Oh patutlah awak belum hambik SPM lagi, patutlah kan...XRETI BAHASA MELAYU..!


Cik WAHYU LIANA : adakah anda tahu sebenarnya tanpa Penyokong Bola Sepak Kelantan dan tanpa Bola Sepak negeri Kelantan , sukan di Malaysia tidak akan maju.Dimana² sahaja penyokong kelantan akan datang memberi sokongan .Adakah WL pergi menyaksikan sendiri perlawanan yang melibatkan pasukan negeri WL.WHAT THE FISH kalau xpernah pergi.Bercakap macam bagus betul.

Dan ML fikir penyokong negeri lain baik ek.Semoga macam bagus3x jer.Macam nan hadow je awk ni ek..

Saya bagi contoh untuk WL , game yang melibatkan Malaysia dengan Myanmar baru² ini yang berlangsung pada 18 June 2011.Kehadiran penyokong melebihi 10 ribu orang di stadium kami, Stadium Sultan Muhammad IV adalah suatu jumlah yang sangat membanggakan.Disini kalau WL nak tahu, FAM memang untung banyak weih.Beribu² dari keuntungan untuk game ni sahaja.!! Tapi ada kah berlaku apa² provokasi pada malam tu.! SANGAT CILAKAAAAA................


Adakah WL tahu masa perlawanan yang melibatkan Negeri Sembilan vs Kelantan yang berlangsung di Paroi suatu ketika dulu.Adakah penyokong Negeri Sembilan terbaik dan penyokong kelantan terjahat.Dengan provokasi yang di lakukan dengan membakar bendera negeri kami tanpa sebab yang munasabah itu, adakah dianggap suatu tindakan yang bermoral dan berpelajaran.Cuba cakap haihh nak dengaq...

Bagaimana bendera Kebanggan saya menjadi bahan mainan pada mereka yang sangat ' F***'..
Nak bagi contoh lagi ka WL.oke satu lagi saya bagi.Perlawanan yang melibatkan Perak dan Kelantan yang mana Perak berjaya menumpaskan Kelantan dengan jaringan 4 - 0.Haih tahniah sekali lagi tapi menang pun nak buat taik lagi.Abang saya ada di sana semasa kejadian dan dia sendiri mengatakan bahawa provokasi itu bermula dari pihak Perak.Saya membuat review mengenai perlawanan itu.

Salah satu kenapa Kelantan di hanjinkkan di negera sendiri adalah kerana media sendiri yang menganaktirikan Kelantan.Bila membabitkan keburukan dan kebusukkan Kelantan , media massa berebut² menulis artikel mengenainya.Highlight besar².Konon akhbar akan laku , crita akan sensasi TAPI bila melibatkan kebaikan dan kemanisan Kelantan pihak media seakan lupa akan kehadiran Kelantan dan kalau pun mereka menulis hanya untuk bingkisan sahaja.What the HAPRAK media massa...[ oke mengaku dah lama xbeli paper..semuanya karut ]

Apabila anda menyebut nama Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, satu Kelantan hangin wak.Ouh..saya rasa saya pulak nak bako awk tau x cik ML.Kebodohan anda sangat jelas kelihatan.Adakah anda bukan berada di sebuah negara Islam.adakah Kelantan je sebuah negeri Islam.Sangat jahil anda yer..? Anda tidak perlu menyatakan bahawa ' tunjuklah perangai korang kepada Nik Aziz ' kerana apa yang perlu dilakukan adalah hanya berdiam diri dan xyah busukkan mulut untuk bercakap.dan kalau anda seorang yang bersabar dalam erti kata seorang islam yang sebenar anda akan bersabar tanpa mengeluarkan kenyataan yang sangat tidak relevan.


Surat Khas Untuk Wahyu Liana [ mengikut format SPM ]

Dear sayang...


Kehadapan saudari Wahyu Liana yang berada nun jauh disana.Apa khabar anda agaknya.Sihat ek..? Alhamdulillah.! moga diberikan idea² yang bernas untuk awak mengutuk dan menghina negeri² lain pulak lepas ini.Sukanya bila dia ceria..aummm~!!

Awak tahu tak yang awak sememangnya sudah membuatkan ramai rakyat Kelantan termasuk saya ni dengan memburuk²kan negeri kami ni TERSENTAP.ouh Kenapa WL.kenapaaaaaaaaaaa..? Oh ker mmg anda penah kena reject dengan budak Kelantan.alosh alosh alosh kesian sungguh anda kan..? bwekkkkk!!!

Awak ni kan xpadan dengan budak tingkatan 5.Aduh tinggi x sekolah tu, bak kata orang cerdiknya tu biorlah sama tinggi dengan sekolah tue.Kecik² dah pandai mengutuk dah esok² besar² nak jadi apa tatau.Buat malu je.dah la gambaq family da.Satu lagi saya suka tau x nama awak.Aduh rasa macam suci murni sungguh nama tu tapi bila ingat nama tu nama awak aduhhhh terpikir 2 kali kot nak boh nama anak saya nanti..Tapi nama awak sangat Indah seindah maksudnya Tapi sayang seribu kali sayang KEPERIBADIAN ANDA TIDAK SECANTIK DAN SEINDAH MAKSUDNYA....

E E geramnya kat awak tau.!! dah salam sayang dari saya jer.xmau dah kawan dengan awak yang pendek akai.Menulis dengan penuh emosi tanpa memikirkan apa yang akan terjadi..saya ada lagu khas untuk awk.." KESIAN AWK KESIAN AWK KESIAN AWK KESIAN AWK "


Baiklah sebagai mengakhiri surat saya, saya sarankan pada awak berhentilah membuat provakasi bodoh ini dan sekiranya dunia blog ini di buat sebagai medan untuk mengutuk negeri lain silalah delete blog anda sebelum ada pihak yang melaporkan pada pihak yang berwajib.Salam sayang buat keluarga dan diharap memperolehi A dalam bahasa melayu dan matapelajaran lain.Good Luck.Semoga hidup anda tenang.

Yang benar ,


Cik kuku besi penumbuk



JANGAN NAK MENYALAK DI PAGAR ORANG LAU PAGAR DI RUMAH SENDIRI ADA ANJINKKK...



Dan memaafkan seseorang itu adalah lebih baik.


NOTA KAKI : SAYA MENULIS ARTIKEL INI SEBELUM CIK WL MEMBUAT KENYATAAN MAAF.SETINGGI PERHARGAAN KERANA BERANI MENGAKU KESALAHAN TETAPI LUKA TETAP LUKA.MASIH RASA KEPEDIHAN NYA!

10 comments:

nana fazlina said...

eeiii , geram lah ngn bdak neh ~ hrp jer nme chantek .. perangai cam hape .. even dye da post permohonan maaf still saket ati ngn ayt2 dye tuh . ckp xpakai otak .

miqatsum said...

ak ase..betina tu klau bg kt perogol pom kene reject..busuk sgt hti smpai 1 bdan bsuk..

Anonymous said...

budak 2 mtk mf doh td...tp arap dia mtk mf btol2 la...

tgsaqura said...

bercakap guna emosi..budak mentah

JustKelantanFA said...

terbaik entri ni..klu buleh ata terus kat dio..biar sedar sikit..tino ati busok...

Unknown said...

haih ade juga org mnyalhkan org mengikut tempat kelahirn sesorg. manusia ni bermcm ragam . so tak semstinya kelntan je cmtu.

Putri Almaya said...

kpd cik kuku besi.........

walaupun sy rkyt terengganu...dn pnoyokong bola terengganu , , sy xla smpai kutuk negeri kelantan..sbb sy pun sayang kelantan,,nk2 lgi Dato' Nik Aziz...Sy sokong awak 1001% . . . Nme dia mmg cntik , tpi hati dia sy xnk komen...harap awk b'sbr ye.. :))

Anonymous said...

sbr jelah, da nama pun bdk skola kn. lum cukup matang lagi lah tu. nth2 nnt in future, dy akn menyesal gilaa ngn statement yg dy da buat tu. mne2 negeri pun kite tetap rakyat Malaysia. kn kn ? :)

Ana said...

Alahai budak....geram2..sabar je la

Anonymous said...

saluteee utk ini entry~!!!!