Tuesday, August 16, 2011

ENAM BELAS HARI PUASA ENAM BELAS HARI JUGAK ORANG KENYANG







Baiklah hari ini sudah 16 Ramadhan tapi aku hanya berpuasa 11 hari.Lagi 5 hari slumber je aku makan tapi aku tetap hormat bulan puasa.

Bukan tak nak puasa tapi sakit perempuan.Apadahal dah memang perempuan macam itu.Nanti aku ganti itu pun dekat dekat nak puasa tahun depan pulak.


Kebiasaan bagi aku , memeriahkan bazar ramadhan tapi xbeli pun.Agak boring tapi serius suka bila melihat gelagat anak muda mudi sekitar.Ada yang berpimpin tangan, ada yang muka pucat sampai jalan pun kalau boleh nak orang papah , letih ( puasa lattewkan ) , ada yang berlenggang lenggang dengan dress up yang buget sangat hot.Ada la pulak orang peduli.Oke fine, kau orang cantik, giler hot tapi kau rasa kau cantik.! Hokeh tak pa , kubur masing masing.Titik.


Bila ada awek pakai seksi, pakcik yang ada kopiah di kepala pun seronok.Mata berkaca-kaca.Senyum-senyum.Abang abang jual tembikai , sambil jerit ' tembikai RM1 sekilo ' terus berhenti pandang kau.Sambil berkata ' Kak Long cantik ' tapi kau dengan bangga layan perasaan cantik itu.Macam siallah.

Makin orang pandang kau makin galak kau kan.Mesti kau rasa betapa hebatnya kau padahal bagi aku ko memalukan diri kau.Bulan puasa bai , okeh, jangan nak seksi-seksi.Tapi aku tak tau la  bila kau xpakai seksi satu hari, kau akan dapat penyakit Parkinson.Alah aku tahu kau bangga bila seksi seksi depan orang.


Kesian kau.!


" oke, aku tak hipokrit, bulan biasa aku seksi, puasa pun sama "


Aku selalu dengar ayat macam ini.Bagi aku, hipokrit atau tak terpulang pada diri kau.Tak kan kau xder agama.Dah xpandai nak membezakan dan menghormati dah.Aku tak kata aku baik, tapi aku hormat bulan puasa.Bangsat sangat dah kalau bulan puasa kau nak seksi jugak.


Aku tidak menuduh tapi cuba kau orang lihat.Perhatikan dengan mata kasar kau orang bila kau pergi Bazar.


p/s : Apadahal sangat la dengan seksi ni.


Oke, bai.!




No comments: