Sunday, August 14, 2011

KISAH BENAR DI STESEN MINYAK - AHKAK OH AHKAK...





Kisah ini berlaku di Stesen Minyak Pengkalan Nangka, Kota Bharu Kelantan.


Macam biasa minyak motor skuter itu sudah tinggal sikit.Pedahal, aku bawak ulang alik pegi kerja ja pun.Itu pun 5 minit dari rumah.Dekat bukan opis aku.Baru syiok.!

Tadi hujan dengan tak hujan sama banyak je.! Tapi aku tetap bersyukur..Alhamdulillah dalam panas xpanas tu aku tetap puasa.hehe.

oke, tadi nak isi minyak.Sumpah aku xpandai nak isi minyak.What the hell, dah xpandai takkan nak berlagak pandai.Akak muda baye akak aku, 30 tahun lebih kot, agh ada aku peduli.Huh.

Ahkak minyak : Nak isi baper dik..?
Yani : Full Kak.
Ahkak minyak: Isi sendiri la ye.Akak letih.
Yani : sedang bermonolog ( wey suka suka hati suh aku, ko keje makan gaji buta kah , dah memang keje dia dok kat pam tu kot isi minyak )...mana saya pandai.Kalau saya pandai boh, xdernya saya datang ke pam ni.
Ahkak minyak : Ahkak pose dik ..! Boh sendiri r..( muka ketat )
Yani : berbicara dalam hati lagi " hai ahkak ni, macam dia sorang je pose kan " 
dalam 3 second macam tu la..  
Yani : ahkak meter xjalan pun, macam ne nak buat ni..) .kan saya dah cakap saya xpandai nak isi..!! ( dalam hati rasa nak sembur je minyak tu dkt dia )
Ahkak minyak : um..letih la keje macam ni..Ni angkat macam ni pastu tekan la ( sambil dia angkat wayar -xtau nama apa )
Yani : Hahahahhaa..mana nak tau.!! dalam hati ni kan dok cakap buleh plak minah ni boh minyak,xdernya mati pengsan kot.

Yani : Bayar duit terus blah sambil ucap terima kasih then cakap jugak esok sy mai isi lagi....



Bengang tak ...? Memang la aku tahu la bulan pose tapi kalau ye pun tak larat , cakap la elok-elok.aku paham la kot depa pose.Habis ingat aku ni xpose kah.Tu baru kije kuli dekat pam minyak je tak jadi Manager ka apa kah.Sentap kot aku tadi.Kerja tu biar ikhlas jangan nak jadikan alasan puasa sebagai alasan untuk malas.SENGAL....


p/s : Stesen minyak itu memang sediakan pekerja untuk isi minyak customer...!!!

1 comment:

izwan7 said...

aku pernah kijo petronas kok lanah
mari keto cermin gelap, oyak nk fulltank..
pah aku tutup lid tangki minyak, vrooommm....
dio pegi meninggalkanku.. melayang rm93.30.. kah3..