Tuesday, September 6, 2011

SHAHRIZAN SEDIA PIKUL AMANAH






SHAHRIZAN giat menjalani latihan sebagai persiapan membantu Kelantan dalam menghadapi kempen Piala Malaysia musim ini.
“INI adalah peluang terbaik, saya harus guna kesempatan ini sebaik mungkin.” Demikian ujar Shahrizan Ismail, penjaga gol kedua Kelantan yang diberi peluang untuk menggalas cabaran The Red Warriors dalam mengharungi kempen Piala Malaysia.

Shahrizan diberi tanggungjawab tersebut selepas penjaga gol utama Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat diarahkan untuk terus bersama skuad Olimpik negara. Selepas hanya membuat tiga penampilan bersama Kelantan musim ini (satu perlawanan Piala FA dan dua lagi pada Liga Super), Shahrizan menyedari bahawa keyakinan para peminat setia Kelantan terhadapnya tidak begitu baik.

Jelas Shahrizan, isu sama ada bersedia atau tidak menggalas tugas menjaga gawang Kelatan tidak timbul kerana baginya, sebagai pemain, dia sentiasa yakin untuk beraksi. “Disenaraikan sebagai penjaga gol utama atau simpanan sentiasa membuatkan saya bersedia kerana dalam bola sepak apa sahaja boleh berlaku dan kita kena sentiasa bersedia untuk kemungkinan itu.

“Selepas sekian lama saya hanya memanaskan bangku simpanan, ini merupakan kesempatan terbaik untuk saya membuktikan kemampuan. “Memang tidak dapat dinafikan, ia suatu yang membosankan apabila diletakkan sebagai pilihan kedua, tetapi nyata itu membuatkan saya lebih berazam untuk disenaraikan,” kata Shahrizan semalam.

Shahrizan menambah, beberapa siri perlawanan persahabatan yang dilalui sebelum ini membuatkan keyakinannya bertambah. Dia kini tidak mahu menoleh kebelakang dan berazam untuk terus mengekalkan momentum dan memberikan persembahan terbaik. “Namun, segalanya bergantung kepada jurulatih (Datuk M. Karathu) sama ada untuk memilih saya mengisi kekosongan yang ditinggalkan Khairul Fahmi.

“Selain saya, jurulatih juga mempunyai pilihan lain seperti Halim Napi, Judtana Eh Put atau Muhammad Syazwan Yusoff. “Kelantan mempunyai ramai penjaga gol yang bagus, saya tidak boleh berasa selesa kerana persaingan terlalu kuat.’’

Sementara itu, pengurus Kelantan, Azman Ibrahim memberitahu, Shahrizan dan Khairul Fahmi mempunyai keupayaan yang hampir setara. Justeru, beliau percaya Shahrizan mampu menggunakan pengalamannya untuk membantu Kelantan mengharungi kempen Piala Malaysia kali ini.

“Ketiadaan Apex (Khairul Fahmi) tidak begitu dirasai kerana kita memiliki Shahrizan yang sentiasa mahu menjadi yang terbaik. “Ia suatu yang bagus kepada pasukan dan saya yakin kekurangan itu mampu ditampung oleh Shahrizan.

“Saya puas hati dengan apa yang dipamerkannya sebelum ini, tetapi saya mahu dia terus berusaha dan bekerja keras untuk mengekalkan prestasi dan posisinya. “Dalam pasukan Kelantan tiada istilah 'anak emas', mereka yang memberikan yang diterbaik akan diberi peluang beraksi,” jelasnya.




kosmo


NotaKaki : GOMO MAT CHAH.GOMO SEDAK


No comments: