Sunday, October 30, 2011

KEEGOOAN TERENGGANU l TERLALU MENDABIK DADA


Xkisah la anda ni dacing kah, bulan kah , matahari kah..Tolong jangan mempolitikkan bolasepak !!!

Imam al-Ghazali dalam kitab 'Ihya Ulumuddin' berkata, takbur akan menjadi batas pemisah antara seseorang dengan kemuliaan akhlak. Orang takbur akan selalu mendustakan kebenaran, menganggap rendah orang lain dan meninggikan dirinya. Sedikit saja di hati ada sikap takbur, maka syurga akan menjauh, amalan tidak mempunyai erti. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Tidak akan masuk syurga seseorang yang dalam hatinya ada sikap takbur walaupun sebesar debu.” (Hadis riwayat Muslim)


Orang tua selalu berpesan, jangan bongkak, jangan riak , jangan sombong sebab ada lagi orang yang lagi kuat dari kita.Tapi inilah penangan Sang penyu yang terlalu angkuh.Angkuh memperlekehkan kehebatan pihak lawan.Seingat saya lah, sepanjang saya mengikuti perkembangan dunia bolasepak Kelantan, belum pernah lagi saya ternampak banner menjatuhkan dan menghina pasukan lain di gantung di dalam stadium.Ouh hebat sungguh.Bak kata orang ganu ' AKU NELANG , AKU HEBAK, AKU BISO ' .. memey biso ah kalu dok ngate ko team lain.

Dan ini mungkin hukum karma, orang yang selalu angkuh pasti akan rugi.Ya kesilapan penjaga gol mereka, Sarbinee Allawee mungkin sebagai faktor utama, tapi keangguhan mereka sehingga menghina dan mengkeji pasukan lain tetap tidak melayakkan Sang Penyu menjadi juara.Sudah terkena batang hidung sendiri.


dan picture ini juga menunjukkan betapa bongkaknya penyokong Sang Penyu.

Sapa yang dikafankan sekarang, siapa yang dikebumikan dan siapa yang di arwahkan :)

Betul orang kata 1 jari menuding ke arah mereka, dan 4 jari lagi menuding ke arah kita.Dan Sang penyu rasakanlah :)



beberapa gamba yang saya dapati dari Berita Harian hari ini.Mungkin gambar ini tidak menunjukkan keangguhan mereka tetapi sebagai tanda sokongan .



NotaKaki : awok2 Kelantan kita tak mboh au dok wat perangai gini.Kekgi keno tuloh, maja.Biar kita wat rileks jah , xdok sapa nak wat banner nok kuburkan pasukan lain...last skali haloh.dok rok cetong.malu sajo.Keno luduh atah muka sendiri.

No comments: