Wednesday, November 23, 2011

KHAIRUL FAHMI CHE MAT MEMINTA RAKAN RAKANNYA MEMBERI TUMPUAN UNTUK MENENTANG SYRIA





KUALA LUMPUR, Nov 22 (Bernama) -- Olympic squad captain Khairul Fahmi Che Mat wants players to forget the SEA Games win over Indonesia last night to focus on the Olympic qualifying match against Syria tomorrow.

Goalkeeper Khairul or Apek said the squad's success at SEA Games only spur them to work harder to qualify for 2012 London Olympic Games.

"The tight schedule is no excuse for us not to give our best against Syria at National Stadium, Bukit Jalil," he told reporters after the final training session at National Stadium, here Tuesday.

In last night's match, Malaysia won beat Indonesia 4-3 on penalty kicks after the game was tied 1-1 after extra time to win gold medal.

Meanwhile, striker Wan Zack Haikal who missed the game due to injury hopes to prove his worth in the game against Syria tomorrow night.

"Playing against Syria will make up for the disappointment of not playing in the SEA Games football final," he said.



Menurut Khairul Fahmi yang juga ketua pasukan Skuad Olimpik , beliau meminta supaya rakan seperjuangannya melupakan kemenangan yang diraih semasa menentang Indonesia dalam Sea Games Jakarta 2011 , sebaliknya memberi tumpuan kepada perlawanan kelayakan Sukan Olimpik 2012 yang akan menemukan Malaysia dan Syria.

Menurut Apek juga, kemenangan yang diperoleh di Jakarta itu hanya dijadikan sebagai ransangan untuk lebih berusaha lebih keras untuk melayakkan diri dalam Sukan Olimpik London 2012.

"Jadual yang ketat adalah bukan alasan untuk kita tidak memberikan yang terbaik terhadap Syria di Stadium Nasional, Bukit Jalil," katanya kepada pemberita selepas sesi latihan terakhir di Stadium Nasional, di sini hari ini.

Sementara itu, penyerang Wan Zack Haikal yang tidak diturunkan kerana kecederaan akan mempunyai harapan untuk membuktikan kehebataan permainannya semasa menentang Syria malam esok.(ini)


" Kekecewaan beliau tidak diturunkan semasa perlawanan akhir Sukan Sea akan terbalas dengan bermain menentang Syria nanti.


Sumber : BERNAMA



No comments: