Tuesday, November 25, 2014

KERINDUAN PADA BLOG l



Assalamualaikum ..


Ya Allah memang agak lama saya tidak menulis di blog yang suatu ketika dahulu amat sy aktif dan syg*bukan kata lani xsayang,syg lagi* ..Ramai dah penulis blog pada zaman saya *agak tua ayat disitu* yang seangkatan dengan saya sudah senyap dr arena penulisan.Mungkin kekangan masa atau bz dengan urusan lain.

Selepas saya kawen pada bulan October 2012 , sy dah kurang menulis blog.Setahun sebelum itu pun sy dah kurang berblog , * buat persiapan kawen* .Lepas kawen ikut Encik Somi ke Kuala Lumpur.Pegi sebulan je lepas tu balik sebab di kl terlalu crowded n macam xkena dengan jiwo ambo..Tapi kalo suruh ddk Penang , saya nak nak nak sangat.Oh Penang, Oh USM ..rendu sangat.

Then saya balik Kelantan dengan adik *angkat* saya.Ajak dia balik dengan En Somi.Kebetulan dia tengah jiwa kacau, dia pun xnak tinggal di kl dah , so kami nekad balik ke Kelantan pukul 12 malam.Hahaha, sebenarnya pukul 6 pm sebelumnya memang dh dok sembang kt rumah mcm nak balik kerja dkt KB je..naseb sy belum mula kerja lagi.So kemas brg-2 sumbat dalam kereta Kia Septra Encik Somi terus balik ke KB.Dari Putrajaya singgah di Bangi jap rumah sewa adik angkat ni.Ambik pakaian dia terus bertolak.Alhamdulillah, selamat sampai di KB pada pukul 10 pagi.Itu kisah 2 tahun lepas.

Namun masih lagi belum dpt menulis sehinggalah 2 tahun berlalu.Skrg ini bz dengan anak perempuan mummy yang 24 jam nak ddk dengan mummy.Bayangkan kalau saya tiada waktu dia tido sebeleh dia, memang menangis.Manja sgt.Hehehe, sy jugak yg manjakan anak sy.Sayang anak katakan.


xtaula bila ada masa yg sebenar2 boleh blog balik.Alhamdulillah, setelah setahun menjaga Ayra Nur Hanania saya rasa mcam nak kerja.Bukan boring jaga anak , cuma ingin mempraktikan apa yang belajar di USM dulu.Tryla mintak kerja Interio Designer.

Allhamdulillah, rezeki anak perempuan kami kot,Saya diterima bekerja di Wan Jati Furniture.Sayalah Interior Designer, sayalah check barang sampai, sayalah chek barang nak kena hantar,sayalah tukang salesnya dan  sayalah jugak Tukang Sapu Sampah.Haha, xpalah rezeki.

Baru 2 bulan start kerja , mampu mempunya sales yang besar.Alhamdulillah rezeki saya.Dapat komisen.


yeaah ,


Mummy buatkan sendiri headband ni tau.Auntie Aini belanja mummy kain dkt Jakel.Hehehe, lebih mummy buat utk Ayra

Anak saya kalau xpakai headband mcm lelaki.Hahaha


Ramai yang ckp dkt saya " eh bestla ko yani dpt baby boy,teringinnya aku " sabar jela syg mummy.Haha
Lani anak mummy tokmie yang jaga.Dok elok2 , jangan nakal-2 ye.Lagi 2 jam mummy balik , mummy hug syg kuat kuat.

5 hari saya masok kerja ,dh dpt kerja.Kena design logo company.Nak dijadikan cerita sy kena demam denggi.Buat pun bese2 je sebab nak cuti , xtahan weh kena denggi ..seluruh badan hbs keluar tompok2 merah..dahla merenyam ..gatal 1 badan..memang xtahan sgt.masok kerja seminggu dh cuti seminggu.Hahaha

Naseb bdan lps dh cuti rehat yg panjang submit dkt bos, bos kata sweet je.Okleh..Hahah

tq bos







jemputlah tengok koleksi English Style dari Wan Jati Furniture.Search je dkt FB.mesti ada. :)













1 comment:

Eras Sera said...

Kak yani :\
OMG, long time tak baca blog akak.
Aduhhhhh dah kawen dah pun~
Congrats dapat keje as interior designer !